Skip to main content

LELAKI ITU

chakk !! aaaa . .  meh nak story sat . .
pasal Syaasz lagi ke ?? oh no . . .kali ni nak share pasal lelaki ! tahu lelaki kan ? pastinya ramai yang kata ye saya tahu la . bukan saya ni bodoh ! opsss . . tak baik cakap bodoh ,nanti dosa . . .

meh cik Lyenda nak cerita siapa LELAKI dimata cik Lyenda !

seorang orang  yang dicipta Allah s.w.t menjadi peneman tiap orang yang dipanggil perempuan ,ok fine ! lelaki lawannya perempuan ! tapi bagaimana yang dikatakan lelaki ?

lelaki berjiwa kental !
semangat dia kuat !
tenaga di hebat !
dia tak mudah mengalah !
dia kata A maka A la pilihan dia !
dia kata Z maka Z la tujuan dia !
lelaki seorang yg bertanggung jawab !
lelaki seorang yg jujur !
dia kata takde ! maka takde la !
dia kata sayang ! maka dia memang sayang lah!
dan bila dia kata benci ,sebenarnya dia tak pernah membenci !
lelaki taksemestinya seorang yg kacak !
tetapi lelaki seorang yg kemas !
penampilan dia jaga !
perihatin pada kesihatannya!
dia sayang keluarganya !
dia hormat mak ayah dia !
dia ceria tapi pendiam !
dia manja tapi pemalu !
dia bijak tapi penyabar !
kadang-kadang emosi tapi dia tak tunjuk !
kuat merajuk tapi penyayang !
ikhlas tapi tak yakin pada orang lain !
dia senang panik tapi tunjuk cool !
dia susah nak menipu !
dia rajin cari duit ,dia fikir 10kali untuk buang duit !
rela berkorban untuk yg disayangi
ikhlas pada cinta!
tak pernah rasa kecewa walaupun telah dikecewakan!
penenang  ,peneman, pemujuk hati ,pemerhati,
pendiam tapi bukan pendendam . .
yang lagi penting dia tak pernah lupa tanggungjawabnya kepada Allah !



Ok ! itulah lelaki dimata cik Lyenda . . .  di dunia maya ini ramai lelaki yang saya jumpa ,tetapi yang benar -benar layak dipanggil dia lelaki itu sebenarnya tak ramai  . . .  dan saya amat bersimpati akan itu .  mohon saya jumpa lebih ramai lelaki berbanding playboy selepas ini . .  insyaAllah ~

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx