MALAYAKU

Malaysia negara ku yg ku cintai

dari zaman kekanak ,saya dah mengenali malaysia sebagai negara saya yg aman dan makmur . tu dlu ,era 90an  . tapi sekarang di era melinium ,Malaysia saya sudah semakin berubah .

Malaysia dikejutkan dengan pelbagai kes yg dulu-dulu hanya saya tengok di kaca tv jek itu pun terjadi dikawasan luar malaysia saya .  sekarang malaysia makin hebat ! bukan hebat kemajuan sahaja tetapi hebat dengan gejala sosial nya yg makin teruk !

apakah ini kemajuan ?

kes bunuh boleh dikatakan tiap hari

kes rogol bukan lagi kes jarang-jarang

kes rompakan , belaku hampir tiap minit

kes buang bayi sudah seperti satu  tradisi kotor

kes penipuan

Kes penderaan

kes pemalsuan

kes itu ,kes ini  . . alahai . .  sedih nya malaysia saya sekarang .

Tempohari   berlaku kes yg saya beri nama kes  ' nikmat 38 ' !!
manusia yang bernafsukan syaitan .telah menjadikan  2 orang gadis berusia 15 tahun sebagai mangsa ! bila di selidik , ianya belaku dinegeri yg bakal mengamalkan hukum hudud pertama dinegara saya Malaysia.

Memang wajarlah jika kerajaan negeri itu berusaha untuk menjalankan hukum Allah sebagai undang-undang kepada rakyat yg beragama Islam.

Tapi kenapa ada muslim yg menolaknya ???


Comments