MUDA KE TUA

hai . . .
minggu ni siang saya agak free ,kerana saya kena standby pada belah malam . erkk ? cikgu pun kena standby ke ? haha taklah standby kena jaga adik-adik pulak.  sebab makin besar adik ,makin pening  mama nak handle ,kesian mama saya  . nasib saya anak yg baik  . . .erkk? werkkk loye heee

bila sebut pasal remaja yg baru nak up ni ,sejak kebelakangan ni saya lihat banyak sangat perbezaan antara remaja zaman saya dulu - dulu  .

remaja zaman ni memang dah sangat-sangat lain ! eh ! baru je beberapa tahun saya masuk alam dewasa kan , tapi rasanya banyak dah tanggungjawab yg mama bagi untuk saya menjadi orang dewasa . sehinggakan kadang-kadang saya rasa saya dah macam warga emas le pulak hahadoii . .  tapi apakah kelainan remaja zaman sekarang yg saya jumpa ?


mereka dah takde rasa hurmat kat orang dewasa(orang lebih tua)

mereka suka bercakap lepas tanpa mengira perasaan orang lain

mereka selalu fikir yg mereka sangat betul dan orang tua tak betul  . . .

sebab ? sebab orang tua ni  tak maju katanya . .  .


padahal pada hakikat yg sebenarnya takde orang tua ni mana mungkin orang muda nak ada, ye dak  ? dan kadang-kadang yg peliknya orang tua ni dia fikir dia tu takpernah muda ke  ??eh !! sudah kasi tukar lah itu topik !!



**hahaha stop to type la camni   . . . wal asil balik asal  *bingung*


Comments