Skip to main content

MUDA KE TUA

hai . . .
minggu ni siang saya agak free ,kerana saya kena standby pada belah malam . erkk ? cikgu pun kena standby ke ? haha taklah standby kena jaga adik-adik pulak.  sebab makin besar adik ,makin pening  mama nak handle ,kesian mama saya  . nasib saya anak yg baik  . . .erkk? werkkk loye heee

bila sebut pasal remaja yg baru nak up ni ,sejak kebelakangan ni saya lihat banyak sangat perbezaan antara remaja zaman saya dulu - dulu  .

remaja zaman ni memang dah sangat-sangat lain ! eh ! baru je beberapa tahun saya masuk alam dewasa kan , tapi rasanya banyak dah tanggungjawab yg mama bagi untuk saya menjadi orang dewasa . sehinggakan kadang-kadang saya rasa saya dah macam warga emas le pulak hahadoii . .  tapi apakah kelainan remaja zaman sekarang yg saya jumpa ?


mereka dah takde rasa hurmat kat orang dewasa(orang lebih tua)

mereka suka bercakap lepas tanpa mengira perasaan orang lain

mereka selalu fikir yg mereka sangat betul dan orang tua tak betul  . . .

sebab ? sebab orang tua ni  tak maju katanya . .  .


padahal pada hakikat yg sebenarnya takde orang tua ni mana mungkin orang muda nak ada, ye dak  ? dan kadang-kadang yg peliknya orang tua ni dia fikir dia tu takpernah muda ke  ??eh !! sudah kasi tukar lah itu topik !!



**hahaha stop to type la camni   . . . wal asil balik asal  *bingung*


Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx