PENAWAR RESAH

awak . . bila disebut penawar itu biasanya memang tak sedap . seperti ubat -ubatan mana ada yang sedap ditelan kan  ? paling sedap pun makan ubat cacing , tu pun bukan sebab sakit tapi nak bunuh parasit dalam perut . tahun bila kah tarikh akhir awak makan ubat cacing ? heee saya pun dah lupa sebab  seingat saya makan ubat cacing hanya time sekolah je kot tu pun masa sekolah rendah , eh entahlah bil agaknya  . .

awak  . .  ubat itu pahit , tapi dengan ubatlah sakit awak akan sembuh kan ? begitu jugak dengan penawar hati yg terluka ,ianya memang sangat berbeza antara satu dengan lain ! tapi tujuan hadirnya adalah serupa ,melegakan kesakitan !

ye , kehadiran yg baru itu bukan lah sama dengan yg lama . walaupun hadirnya sebagai penawar namun kemujarabannya tidak pernah sama . pernah untuk saya menarik semua nya yg dah lepas pergi ,tapi kudrat saya terhad ,saya tak mampu untuk melakukannya lagi .

keluar air mata darah pun ia tetap akan pergi  awak . . ye dia tetap pergi . dan saya tiada kuasa utk mendapat penawar lama lagi ,dan akhirnya saya akur bahawa penawar yg baru saya jumpa ini biar pun  tak asli tetapi dia mampu memberi saya kesihatan yg saya idamkan dan akhirnya saya terlepas dari belengu  kesakitan  jiwa dan minda saya ketika ini .

tengs to Allah . .  .

Comments