Skip to main content

PENAWAR RESAH

awak . . bila disebut penawar itu biasanya memang tak sedap . seperti ubat -ubatan mana ada yang sedap ditelan kan  ? paling sedap pun makan ubat cacing , tu pun bukan sebab sakit tapi nak bunuh parasit dalam perut . tahun bila kah tarikh akhir awak makan ubat cacing ? heee saya pun dah lupa sebab  seingat saya makan ubat cacing hanya time sekolah je kot tu pun masa sekolah rendah , eh entahlah bil agaknya  . .

awak  . .  ubat itu pahit , tapi dengan ubatlah sakit awak akan sembuh kan ? begitu jugak dengan penawar hati yg terluka ,ianya memang sangat berbeza antara satu dengan lain ! tapi tujuan hadirnya adalah serupa ,melegakan kesakitan !

ye , kehadiran yg baru itu bukan lah sama dengan yg lama . walaupun hadirnya sebagai penawar namun kemujarabannya tidak pernah sama . pernah untuk saya menarik semua nya yg dah lepas pergi ,tapi kudrat saya terhad ,saya tak mampu untuk melakukannya lagi .

keluar air mata darah pun ia tetap akan pergi  awak . . ye dia tetap pergi . dan saya tiada kuasa utk mendapat penawar lama lagi ,dan akhirnya saya akur bahawa penawar yg baru saya jumpa ini biar pun  tak asli tetapi dia mampu memberi saya kesihatan yg saya idamkan dan akhirnya saya terlepas dari belengu  kesakitan  jiwa dan minda saya ketika ini .

tengs to Allah . .  .

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx