Skip to main content

SYG

ahh bingung lagi ! kali ini memang hebat kebingungganya ~

sudah menjadi tabiat saya ,akan memanggil 'syg' kepada tiap rakan fb yg  selalu pm saya ! Rupanya ada yg boleh terima ! ada yg tak boleh terima !

ok fine sejujurnya ingin saya nyatakan disini bahawa SYG  yg saya pamer kan di mana-mana sudut pun ,  tak kira lah di pelusuk ruang komen ke ,disudut inbox ke atau dimana mana sudut lah ,itu adalah bermaksud :

S~ sahabat
Y~ yang
G~ gemilang
LOOK!!!! IANYA ADALAH SATU DOA  !!! tak caya pergilah tanya cikgu tadika awak . . . gemilang tu apa ekk ? Emo Kot ?? Hahaha *gelak nak cover la ni *



  • namun terdapat kawan-kawan fb yg masih BARU tu belum kenal or tak kenal siapa saya yg sebenar-benarnya ,mereka telah mentapsirkan SYG saya tu adalah SAYANG  mengediknya saya kat tiap lelaki yg saya panggil ? Ahh what the fish !! apekes bhaai wa nak sayang lu , lu sayang awek lu lagi baik derrr . . . . *opss maruah ni jaga* hahahahajaarrr !! btw dgn teman fb perempuan pun saya panggil sayang jugak laaaa . . . so tak payah la lu tanya banyak mana sayang yg wa dah panggil ekk? 


ish ,janganlah kalut bro~ cinta or sayang tu jauh berbeza . .  sayang saya sayang yg ikhlas untuk menyayangi bukan kasih sayang yg mongok tu ok ! hahaha

kalau kawan-kawan fb yg aktif sebelum ini mereka paham apa maksud SYG saya ,tapi semenjak kebelakangan ini ramai kawan-kawan telah salah anggap istilah shortform  yg telah lama saya gunakan tu !


***tapi kalau saya sayang pun kenapa ?


bukan ke menyayangi tu dituntut agama dan  menyayang itu juga bukan  bererti saya kena menyintai  juga kan . . .kalau ye.  . . matilah saya oiii !!!

#sukatengoklelakimeroyan  keh3


Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx