THIS IS LELAKI

hai  . .petang sudah ,pejam celik ,pejam celik dah pukul 5 petang ! harini  banyak hal dah belaku dan benda paling pelik dalam hidup pun terjadi lagi ? pelik  ? yup pelik tapi kalau benda pelik jarang belaku tapi pada saya ianya kerap sangat kot terjadi dalam dunia gadis misteri macam saya ni .Tapi apakah ??? sekali lagi saya ditanya oleh seorang lelaki yg hampir 2 tahun kami menjadi rakan siber tapi kali ini dia benar-benar menduga saya !

kata dia : 
jika gf sy reject sy ,awk sudi  tak jadi penggantinya ?
kata saya :
what ?? tapi kenapa saya  ? kenapa bukan orang lain yg lebih layak ? kenapa tak beri gf peluang sekali lagi untuk menyambung cinta yg dah hambar tu ??
kata dia :
awk  matang ,periang , manis ,perihatin ,penyayang , dan sikit nakal !! sy dah lama kenal awak , awak memang menjadi pilihan sy setelah selama 2 tahun kita kenal dan sy mmg suka kat awk , sy serasi dengan awak dan gf sy tinggalkan sy pun sebab perangai sy yg teruk ! sy bodoh ! sy tak serasi dengan dia !!
kata saya :
wat lex dulu  . . awak tau tak kenapa saya suka single ? sebabnya kerana saya tahu Allah bagi saya peluang untuk memantapkan lagi jiwa dan hati nurani saya agar lebih kuat untuk meneruskan hidup ini dan bila saya dah terror handle jiwa saya barulah saya boleh handle jiwa orang lain pulak dan macam tu jugak awak . . bila awak rasa awak dah mampu handle perasaan awak sendiri barulah Allah beri peluang untuk awak menyayangi dan menguruskan jiwa orang lain ( couple awak ) so apakata buat masa ni kita sama-sama harungi hidup ini tanpa pasangan memasing ! kan lebih baik hidup single ? orite ??
kata dia :
ok la..  . sy follow je apa kata awak , cuma buat masa ni biarkan je kita macam ni ,rapat dan saling mengambil berat .
kata saya :
ok ,takde hal, saya memang ambil berat pada setiap orang  yg rapat dengan saya cuma mereka je buat saya yg ada ni macam takde. . . tapi saya redha je awak  . . . perbualan kami terhenti bila dia   . . . .  .sepi  . . .  #dansayapaham

Comments