Skip to main content

MOGA BERUBAH

Adeh . . . .Bila anak kurang ajar , salahkan seorang ayah menegur ?

Masa kecil mungkin terlalu sayang , jentik pun tak mau . siapa tak sayang anak ye dak ? Tapi bila terlalu manja , ni lah padahnya . . . dah dewasa tapi masih tak matang .


Bukan nak salahkan sesiapa sekarang ni . pada realitinya kalau ayah dah tegur bila kita dah dewasa ni  . . tu bermakna  kita memang betul-betul salah dan telah melalukan kesilapan yg sangat besar .


So why not kita berubah? Insaf . . mohon maaf kat ayah ? Ayah kita dah tegur kan? Artis atau bukan . . . sebagai manusia kita kena ambil pehatian dalam hal ini .

Ayah kena dihormati ! Wajib ! Seteruk mana pun jalan hidupnya. Dia tetap ayah kita ! Ingat tu kawan-kawan !!

Bila bro Amy search menegur perangai anaknya si Nabila . . . pada saya orang luar janganlah memburukkan lagi keadaan . . biarlah hak mereka anak beranak eah .

Mengenai peminat yg mengajak tukar agama tu , orang jabatan agama tak nak bantu Nabila ke ? Kesian dia .

Dan sebagai peminat Nabila saya berdoa agar beliau tak tersasar jauh dari landasan agama berdasarkan nama sebenar beliau NABILA HUDA .
Indahnya namamu . . ..

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx