Skip to main content

RAMADHAN YANG MULIA

Seronok kan cari silap orang? Kita boleh hina dia . . .kita boleh aibkan dia . . .kita boleh ceritakan semua keburukan dia kepada orang ramai . cerita sana ! cerita sini ! tanpa merasa bersalah  .malahan kita puas bila ada kawan-kawan memberi komen menyokong ayat yang kita update kan tu . alaaaahaiii . . .buruknya perangai !

tapi esok 29 jun 2014 masihi ,telah masuk lah bulan ramadhan buat tahun ini  untuk semua muslim didunia ini  .adalah lebih elok kita sama -sama pertingkatkan amalan masing-masing .tak nak dah gossip -gossip lagi . tak mahu dah kata-kata kesat yang boleh menjadikan orang marah atau terasa .tak nak ok tak nak !!

esok . . . kita sama-sama menaik tarafkan iman kita . duduk lah  diam-diam ,berzikir banyak-banyak sambil  melakukan kerja-kerja harian .kalau berjalur lebar tu ,carilah info yang bermanafaat sikit  . tak mau lah cari silap orang lagi  . kerana tak guna kita menahan lapar dan  dahaga kalau perangai kita masih lagi serupa dengan bulan -bulan sebelumnya  . Rela ke kena tegur nanti ??


menegur kesilapan secara depan -depan orang ramai bukan lah cara yang terbaik ,mungkin tak payah la kot sebab masing-masing dah besar panjang , otak dikepala pun dah kenyal dah  rasanya  .tak lama lagi jadi liat ! so kalau kita tak mengubah perangai kita . . siapa lagi nak ubah . . ye dok ?

untuk semua muslimin dan muslimah yang cik Lyenda Nur sayangi.
SeLaMaT mEnYaMbUt RaMaDhAn Al~mUbArAk EsOK  . . .
selamat beramal ,moga tiap amalan diterima . . .aaminnnn . . .

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx