CORETAN BUAT YANG PERNAH DISAYANGI

Untuk apa merasa cinta  kalau jiwa ini selalu saja disakiti . itu hanya kata-kata dari bibirku satu masa dahulu .


Tapi harini bila aku yang makin jauh meninggalkan sejarah kita akhirnya menjadi terasa simpati dan  amat  terharu bila mana  kudapati kau semakin kecewa atas perbuatan kekasih barumu .


Ingin saja ku temani kamu saat ini . mendengar keluh resah yang bertandang dijiwa mu . namun aku tak berdaya kerana kau telah pun menganggap aku sudah mati !


Ada ketika mhau saja aku menitip kata rindu khusus buat mu tapi aku yakin ianya sudah tak bermakna lagi buatmu.



Adakala bila menatap wajahmu , akan berlinang airmataku kerana wajah inilah yang aku pernah sayang dahulu . wajah inilah yang pernah membuat aku ketawa dan menangis .


Aku tahu apa yang berlaku antara kita itu adalah perjalanan yang mematangkan kita selama ini tetapi percayalah . . . . Aku tak sanggup melihat kau menangis kerana cinta lagi . buanglah egomu ! Buanglah sifat pedendammu , buanglah perangai mu yang selalu menganggap hanya kamu yg benar .


*walau tak cinta , aku tetap sayang.*


Dari aku yang pernah kau tersakiti . . . .   -yendaJB-

Comments