KENALI IBUBAPA ERA BARU

Hai awak . . . puasa ke tu ?hehe itu antara awak dengan Allah la ekk . . . siapa buat dia dapat .

Awak tahu tak ? Ramai ibubapa zaman ni sangat menitik beratkan aktiviti berpuasa kepada anak-anak kecil mereka .ada tu baru berusia 4 tahun sudah dilatih kan untuk berpuasa . . .hmm kesian kan . sedng yg tua bangka ni tak tahan lagilah kanak-kanak kecil !

Awak . . .islam agama mudah dan indah . islam tak pernah menyuruh kanak kanak kecil diarah berpuasa .sama ada paksa atau dengan rela .

Apa yang agama islam perintahkan ialah didik anak anak kecil untuk melakukan solat ! Aaaa . . ni yg wajib diarah awal mungkin sehinggakan kanak kanak yg berusia 7 tahun tu kalau tak solat  . . ibu bapanya diarah merotannya ! Erkkk ? Bagaimana nak rotan ekk , sedang ibu bapa mereka pun lalai bila masuk waktu solat ?? Allahhu . . . .

Kesian anak anak zaman sekarang ni bila dapat ibubapa yg sebegini . Mohon nanti awak menjadi ketua keluarga yg tak tinggal solat ye . . ..


Eh!! Awak ekk?
Aaaa . . .awak lah siapa lagi hikhikhik
*gelak gedik*

Comments