ORANG PEMALU

Bila lihat kebanjiran laman sosial di negara kita ni . peluang ini saya gunakan dengan mencari sahabat-sahabat alam maya yg kerap menjadi teman saya saat saya sendirian . tapi ingat . .cari kawan je eah ,bukan cinta eah

sejujurnya saya adalah  seorang orang yang ingin tahu . saya suka berkongsi pengalaman . saya suka mendekati berbagai jenis orang yang dekat atau yg rapat dengan saya  . dan jika orang itu malu-malu ,saya lah orang pertama akan menegurnya . supaya dia tak malu lagi dengan saya . *maklumlahkan orang Johor kan peramah -peramah *  heee . .



memang betul  ! orang pemalu ini umpama kanak-kanak . dia mengharapkan kita mendahului segalanya . dia nak kawan tapi malu ! bila dia letih atau sibuk , dia akan diam dan ketika itu jangan pernah untuk menegurnya ,nanti hampa je lah jawpaan yang diberikan . biarkan sahaja dia melayan perasaannya dulu kalau dia berada disituasi begitu . tapi kalau awak tahan kena maki ,cubalah tegur dia . . haha


orang pemalu ni memang pelik . dia nak tapi dia takut nak beritahu yang dia nak .! nak apa ? dia je yang tahu . kita tak perlu lah kecoh-kecoh nak tahu . orang pemalu ni jiwa dia hanya kuat didalam .untuk di luahkan diluar dia tak mampu . hatinya jadi kecut . dia cepat berputus asa . dia mudah kecewa dengan perasaan dia sendiri . dia mudah terpedaya dengan andaian dia sendiri .untuk bertanya hal yang sebenarnya  . . hmmm tidak lah . . . dia lebih suka diam ! whatthelife ???

orang pemalu selalu berangan-angan . dia nak buat tu ,dia nak buat ni ,tapi bila dah sampai ketikanya dia akan cakap dalam hati . . *ahhh . . nanti laaaa . . . ayat nantilah itu bermaksud kalau untung dapat la,kalau takde rezeki dia, jawapnya melepaslah ! boleh pahamkan bagaimana kekuatan semangat dia disitu . .acuh tak acuh !! hmmmm payah . . payah . .  .



orang pemalu susah nak hidup diluar kawasan . kalau pun dia boleh hidup , ianya makan masa jugak . kena ada orang yang rapat dengannya yang sanggup datang membantu . kalau tidak ,mati kering lah dia dengan perasaan malu dia tu .

walau bagaimana pun . . .kita kena hormat prinsip orang pemalu ni katanya mereka bukan sombong tapi tak tahu nak sembang apa .lagipun malukan separuh dari iman . .  .

ekk ???
saya pun pemalu sebenarnya  . . heee

Comments