Skip to main content

PEREMPUAN

Berkali-kali sudah saya beritahu  . . jangan pernah lupa bahawa hormon estrogen akan menguasai minda dan tubuh badan seorang wanita bila sampai ketikanya . . .  .

Dan jangan fikir orang perempuan ni tak power . perlu diketahui bila dia marah semua orang ingat  dia hanya marah sahaja  tapi orang tak tahu dia bukan marah malahan naik hantu ! kadang-kadang benda remeh pun jadi isu . kadang-kadang benda yang tak masuk akal pun boleh dia anggap masalah besar . . kalah masalah negara gamaknya .

Kisah perempuan nyammar yang  kelar ( anu ) suaminya bila dia dapat tahu suami dia buat hal dengan perempaun lain baru-baru ni ,tidak lagi  kejutan kan ?

Kisah perempuan membiarkan OKU kebuluran dikamar gelap juga bukan mimpi lagi kan ?

Kisah isteri orang pukul pengawal keselamatan bukan lah cerita dongeng kan ?

Kisah perempuan siram anaknya dengan air panas jugak bukan lah mainan kan ?

dan kisah terbaru  ni . . .  perempuan dan steering lock  juga bukan igauan kan ?

awak nak tahu  kes-kes ini ? #pergi search google

Akhirnya seluruh alam buana ini kena akur bahawa  bila seorang perempuan itu sedang marah ,dia akan membuat sesuatu perkara yang diluar kawalan mindanya  . dan lebih menyakitkan lagi jika dia kata semua yang dilakukan itu kerana '' emosi yang tinggi '' . . dan pastinya penyelamat bagi keadaan seumpama  ini ialah orang LELAKI , pujuk ,  ketenangan , memaafkan dan mengalah adalah  antara  jalan penyelesaiannya .

awak . . .
saya kalau marah dengan seseorang tu kan . saya hanya block je dia ,kemudian bila rindu datang  saya unblock la dia semula  . . . habis kes ! tak payah nak pukul memukul lagi  . . kesian la anak orang ,nangis pulak  nanti girlfriend dia  . . . heeee

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx