PEREMPUAN

Berkali-kali sudah saya beritahu  . . jangan pernah lupa bahawa hormon estrogen akan menguasai minda dan tubuh badan seorang wanita bila sampai ketikanya . . .  .

Dan jangan fikir orang perempuan ni tak power . perlu diketahui bila dia marah semua orang ingat  dia hanya marah sahaja  tapi orang tak tahu dia bukan marah malahan naik hantu ! kadang-kadang benda remeh pun jadi isu . kadang-kadang benda yang tak masuk akal pun boleh dia anggap masalah besar . . kalah masalah negara gamaknya .

Kisah perempuan nyammar yang  kelar ( anu ) suaminya bila dia dapat tahu suami dia buat hal dengan perempaun lain baru-baru ni ,tidak lagi  kejutan kan ?

Kisah perempuan membiarkan OKU kebuluran dikamar gelap juga bukan mimpi lagi kan ?

Kisah isteri orang pukul pengawal keselamatan bukan lah cerita dongeng kan ?

Kisah perempuan siram anaknya dengan air panas jugak bukan lah mainan kan ?

dan kisah terbaru  ni . . .  perempuan dan steering lock  juga bukan igauan kan ?

awak nak tahu  kes-kes ini ? #pergi search google

Akhirnya seluruh alam buana ini kena akur bahawa  bila seorang perempuan itu sedang marah ,dia akan membuat sesuatu perkara yang diluar kawalan mindanya  . dan lebih menyakitkan lagi jika dia kata semua yang dilakukan itu kerana '' emosi yang tinggi '' . . dan pastinya penyelamat bagi keadaan seumpama  ini ialah orang LELAKI , pujuk ,  ketenangan , memaafkan dan mengalah adalah  antara  jalan penyelesaiannya .

awak . . .
saya kalau marah dengan seseorang tu kan . saya hanya block je dia ,kemudian bila rindu datang  saya unblock la dia semula  . . . habis kes ! tak payah nak pukul memukul lagi  . . kesian la anak orang ,nangis pulak  nanti girlfriend dia  . . . heeee

Comments