SEMANGAT WAJA

saya ada mama dan ayah .saya ada pekerjaan , saya ada sedikit wang simpanan , ada rumah untuk didiami  tapi belum tentu saya bahagia bila melihat diluar sana kawan-kawan saya  menderita !

mereka hidup sendirian , kena kerja macam-macam untuk sara hidup , mak bapak tiada ,hidup sebatang kara menumpang dengan sanak saudara  , kesihatan pulak tercabar memaksa seringkali kena pergi jumpa doktor  . . .hmmmm . . .

tapi mereka lebih kuat dari saya rupanya ! jiwa mereka kental ! semangat mereka padu ! pada mereka air mata itu bukan penanda kecewa tapi itulah pembakar semangat dijiwa !

saya tabik kat mereka ini . yang bijak menggunakan kesukaran hidup  sebagai pemangkin untuk kekal hidup demi  esok hari ! saya suka orang yg  begini . mereka memang layak disayang oleh Allah . mereka memang kuat !!


Alhamdulillah . . . .sesungguhnya Allah menyayangi pada hambaNYA yg bersabar

Comments