CINTA DAN NAFSU

ahhh hujan datang lagi pagi ini !!!

Syoknya main hujannn heee


melayang tubuh dinda yang kesejukkan ni .amat sukar rasenya nak memandu kerana dalam kereta econ pun kena pasang ,ish gini kot kalau duduk kat negara ada salji  dikutub utara tu kan ? bestnya sejuuuk jek hmmm .esok nak pergi ke kutub utara lah !! tapi negara  Jepun pun tah bila dapat  pergi lagilah ke negara hujung dunia  tu  . . hmmm

bila mendengar keluhan seseorang tentang cintanya  . dinda memang sering terajak untuk berkongsi . cinta bukan membunuh ,itu kata - kata yang dinda guna sekarang . tapi jika kerana cinta kita tersiksa ,adalah lebih baik hentikan  saja percintaan itu .

cinta tersiksa ? kenapa ?
tak semua orang bercinta sama . ada yang bercinta sekadar nak isi kekosongan jiwa . ada orang bercinta nak cari calon teman hidup dimasa hadapannya dan tak kurang nya orang bercinta sebab cinta tu hadir dengan tiba -tiba . eh !! tak aleh aleh ada je cinta tu depan mata !rezeki tu heeee ~ 

yang menjadikan cinta tersiksa bila antara dua orang yg bercinta tu mempunyai selera yang berlainan . ada yang terlalu asyik dengan *naluri peribadinya * atau senang cakap seks - dia menganggap dengan belaian atau 'ringan-ringan' dia akan kekal memiliki kekasih hatinya tu atau lagi mudah ,dia ikat kekasih hatinya dengan 'ringan-ringan'nya itu . tapi mungkin tidak pada pasangannya pulak . sesuatu yang haram adalah tetap haram dan dosa walapun tak nampak ,ianya tetap hadir . 

perlukah dimasukkan dosa dalam cinta ?
dinda pernah lalui berbagai detik pengalaman bercinta  . ye , hampir 90% lelaki perlukan cinta bersama *naluri peribadi*dinda bukan nak aibkan sesiapa ,tetapi jika diamati ,mereka sanggup menggadaikan maruahnya hanya demi cintanya untuk pasangannya  . perlukah begitu ? tidakkah mereka menjatuhkan maruah dirinya sendiri ? bagi diri dinda kalau menjadi pasangan sesaorang ,dinda akan cuba untuk menduga sejauh mana kekuatan iman dia  . jika mudah sahaja di rayu atau digoda ,makanya dia itu perlukan bimbingan  penasihat agama . ( barangkali)

wahai jejaka idaman semalaya  . . 
dalam dunia yang serba ingin tahu dan serba dah tahu ini  . usahlah awak terlalu ikut kan nafsu . jika sudah berkenan kan seseorang gadis tu . awak hanya layak membimbinginya ,bukan mengheret dia sama masuk keneraka !! semua gadis - tak kira dia siapa ,ustazah ke , bohsia ke,pelacur ke , budak sekolah ke ,budak kerja kilang ke , jururawat ke , atau mana mana gadis lah kan  . . .sehebat mana pun jahat or baiknya dia ,dia tetap mahukan lelaki yang membimbing dirinya kejalan yang benar ,bukan menghancurkannya hingga hancur berkecai harapannya yg baru di simpan  . hmmm . . .

mungkin benda dah jadi ,makanya biarkan je terus terjadi .selagi pintu taubat masih terbuka ,bertaubatlah . dinda tak punya apa - apa untuk membantu tapi dinda hanya mampu berdoa buat awak . . .  dinda ikhlas ni ~


Comments