CUBA UNTUK FIKIR

Bila orang lebih tua beri pendapat  , tak semua orang muda akan terima pendapat mereka . malahan ada yang cakap orang tua ni sengaja nak buat mereka hidup terkongkong . mereka tak pernah nak bagi orang muda peluang untuk menikmati keindahannya dunia orang muda ,dunia  remaja !

kalau mereka yang jenis  pick up cepat dan dan mereka akan cakap :

ini semua adalah untuk masa depan aku ,so aku kena terima arahan ini  , aku kena akur . aku kena abaikan apa yang aku nak ,ape guna melawan sekali pun, kalau dah terang-terang semua tu dihalang !aku redha pada qadaq dan qadar untuk diri aku dari aku melawan arahan orang tua Aku . . .

 itu kata orang yg  berakal . dia boleh berfikir jauh jika  aktivitinya dipantau . dia tahu bagaimana nak fikir  masa depannya . dia takkan melawan untuk sebuah ego ! dia rela memendamkan rasa demi rasa hormat pada orang lain .

so kalau jadi remaja tu ,jadilah remaja yang senang di didik ,bukan yang jenis memeningkan kepala orang tua ,tak berkat nanti hidupnya  . . .

Comments