Skip to main content

MALAYSIA BOLEH ?

sekali lagi . . . semua rakyat bersatu hati . bila harini Malaysia berkabung ( bersatu dalam kedukaan ) menanti kepulangan jenazah mangsa MH 17 .

kalau sebelum ni kita bersatu , walaupun bukan berkabung tetapi kita bersatu ketika kehilangan MH 370 . sehingga pesawat itu lenyap terus dari alam nyata . bacaan surah yasin ,tahlil , solat hajat , doa-doa disetiap solat berjamaah dimasjid dan surau-surau . ye ,dimana-mana saja masyarakat bersatu ,bergabung untuk mendoakan keselamatan MH 370 itu .

ya Allah . . .apakah dugaan demi dugaan ini aja yang mampu menyatu padukan kami  ? apakah kesedihan sahaja yang dapat memberi kami kepercayaan sesama sendiri . kini dinda sangat berbangga dengan rakyat Malaysia  yang bersatu dalam kedukaan dan dalam kesedihan . tanpa mengira darjat ,bangsa dan agama .tapi sampai bila tahannya bersatu itu ?

ohh . . alangkah bagusnya jika bersatu hati ini diteruskan begini .  saling hormat menghormati ,saling mendoakan antara satu sama lain , sambil percaya mempercayai  . tiada lagi  kutuk mengutuk  ,tiada memburuk burukan sesama sendiri . kita orang Malaysia , kita orang timur yang kaya dengan budi  bahasa . kita perlu ada sifat lemah lembut sesama insan  . kita hamba Allah yang satu , kita layak bersatu supaya Malaysia maju bukan kerana hasil pengeluaranya sahaja ,tapi Malaysia maju sebab rakyatnya yg berkerjasama .
disinilah mula bersatunya kita . . . 

tapi  mampukah kita ?agak-agak boleh tak kalau sesama kita ni tak gaduh dalam masa 1 hari je ?? hmmm

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx