Skip to main content

RAHSIA MASIH KEKAL RAHSIA

Ramai dok bertanya kenapa cik Lyenda terlalu berrahsia  di alam maya ini ?

Ramai yg tertanya sebab musabab nya . sehingga kan ada yg kata saya adalah seorang lelaki ! Hee . . .tak salah mereka pun , salah saya kerana terlalu berrahsia dengan mereka .
biarlah kekal rahsia . . . 


Awak . . .
Dalam alam maya ni kalau semua kita nak kongsikan dengan teman - teman , ada satu prinsip kita kena pegang . . iaitu sanggup menanggung risiko !

Saya cakap jujur . . . jiwa saya terlalu sensitif . . naluri saya lembut . . hati saya halus . . saya mudah tersentuh dan tersentap . . saya tak tahan kutukkan orang tentang saya . . saya tak mahu orang menilai wajah saya , keluarga saya , kerjaya saya , hal peribadi saya . . . so jalan termudah . . . biarkanlah semuanya kekal rahsia !

Tapi semua orang kena ambil tahu yang saya jujur dalam persahabatan .

Saya sanggup marah kalau kawan saya buat hal , walaupun dia lebih tua dari saya !

Saya sanggup bebel tak henti kalau seseorang mengade buat perangai , tak mahu dengar nasihat saya !

Dan kalau saya dah percaya pulak . . .saya sanggup kongsi password fb saya kat dia. . .siapa ?? Adelah . . . biarlah ianya kekal rahsia .


Ek eleh . . bukan ada apa pun  dalam fb tu ekk ?? Heeee

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx