Skip to main content

DINDA INSAN BIASA JUGA



hai awak ,salam jumaat buat semua . sebelum dinda meroyan lebih jauh jom kita berselawat keatas junjungan nabi kita Muhamad saw . banyakkan berselawat kepada nabi kita ye awak , ada banyak hikmah disebaliknya tu. semua tu tidak diminta bayaran malah akan diberi imbuhan . percaya lah ~

awak . . .  bila dinda cakap pasal  agama ni , agak lain macam pulak perasaan ni ,bukan apa takut silap cakap . tapi kali ni sempena hari jumaat yg mulia ni ,dinda nak kongsi amalan dinda yang hari - hari dinda buat disepanjang hidup dinda ni , nak tahu ? jum la . . .

bila bangun je pagi ,celik je mata ni , dinda terus tengok siling bilik , dinda senyum dan ucap :

alhamdulillah hillazi bak dama ama tana wa ilai hin nusyur **aminn

kemudian dinda  tak terus bangkit ,tapi dinda akan urut perlahan lahan tubuh dinda ,dari dada hingga ke hujung kaki dengan berselawat sebanyak 3 kali.

kemudian dinda bangun menuju ke bilik mandi dengan bacaan doa :

Allahhumma inni a'au zubika minal hubsi wal abaizz **aminnn. 

dinda langkah dengan kaki kiri dan masuk ke bilik air untuk dinda lepaskan semua hajat dinda dan mandi juga lepas tu .

selepas berwhuduk  . . dinda akan meluahkan doa doa dinda kepada Allah swt dalam solat subuh . dinda akan sudahi dengan alfatihah buat kedua ibu bapa dinda pula , mohon kedua mereka diberi kesihatan yang sempurna disepanjang hayatnya dan dapatlah mereka nanti melakukan amal ibadah dengan khusuq dan tawadduq hendaknya .**aaminn

lepas tu ? seperti perempuan yg lain jugak dinda akan  cuci baju , masak air , sediakan sarapan pagi ,sediakan diri untuk ke tempat kerja dan menjalankan tugas harian seperti biasa  . . . gitulah yang dinda buat hari-hari . setiap masa ,disepanjang hayat dinda ini , maybe . . .  

awak bagaimana ? kalau nak kongsikan dengan dinda ,meh le pm dinda kat laman muka buku dinda ini . . . dinda tunggu je kok  haha















Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx