Skip to main content

DOA

hai awak !

rindu dinda tak  . . . sorry masa sangat terhad buat dinda untuk melayan mood blogging ni . petang ni rasa macam nak sembang sikit la untuk melepaskan rindu kat semua readers setia blogs dinda ni . eh ! ade ke readers yg setia disini ? insya Allah ade je kan ? dinda je yg tak tahu .al maklum dalam viewer cuma ditunjuk jumlah pembaca je bukan siapa gerangan pembaca  . kot - kot Aroon Aziz yg baca ? aa kang dinda riak le pulakkan  . . heee~

mana dinda pergi lama tak blogging ?

soalan pertama diajukan tadi,semalam ,haritu dan semalam punya haritu ! sebenarnya dinda ada saja di Malaysia ni , belum kena buang negara pun lagi . cumanya tanggungjawab dinda kepada rakyat dan tanah air lebih utama *ceh*  . kemain mengade je dinda ni . . .macam lah kahwin dengan  YB ! doakan dinda menjadi YB satu hari nanti itu lagi baik kot . sekarang ni dinda pun YB jugak . . * Yang Benar * heee


awak  .  . . dalam kehidupan ni apa yg perlu ada untuk satu satu kehilangan ialah doa . kalau rindu pun doa , kalau marah pun doa ,kalau benci pun doa jugak . tapi doa tu biarlah yang baik - baik .

kalau kita kehilangan sesuatu atau seseorang ,ada baiknya kita doakan ianya kembali kepangkuan dengan selamat . kadang -kadang kehadiran kedua tidak menjanjikan apa-apa  . sebab tu kita kena berdoa supaya dia kembali dengan keadaan dia yang sebelum hilang dulu.


kalau kita tengah marahkan seseorang tu , lagi elok kita doakan dia supaya tidak mengalami situasi marah seperti kita sedang alami tu tapi jangan pulak awak doakan dia telingkop kat  tengah jalan pulak . .  aaa. . pernah buat kan . . kan . . . hah? tak ? ok la. . .  awak memang hebat sebab tu dinda sayang lebih  . .  . eh :p


kalau kita  dibenci orang  ada  baik kita doakan dia supaya dirinya  tidak dibenci oleh orang lain ,kerana kesejahteraan akibat dibenci ini lebih dasyat dari perkampungan yang dilanda ombak tsunami . ianya sakit ,terluka ,sangat pedih walaupun dirinya tak mati . harap awak boleh paham bahasa jiwa dinda ni . :/

dan doa paling dituntut oleh Allah swt pada  sekelian hambaNya apabila selesai solat ialah memohon kesihatan yg baik . kerana ianya merupakan sebaik-baik doa antara jutaan doa didunia ini .

ok . .lepas solat nanti bacalah doa . . .

Ya Allah ya TuhanKu  . .Kau berikan aku kesihatan yg sempurna dengan sebaik baik kesihatan agar aku dapat menunaikan amal ibadahku kepadaMu , kepada kedua orang tua ku ,pada tanggungjawabku ,kepada diriku sendiri juga kepada sekelian muslimin dan muslimah didunia ini . hanya padaMu tempat ku bermohon ya Allah . .  .amin ya robbal alamin ~


**terlambat ku sedari sebenarnya kau lah yang amat aku sayangi . . .  :'(




Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx