Skip to main content

JANGAN PANDANG REMEH


awak . .bila orang tanya :

cik dinda ni jadi blogger dapat duit tak ? buang masa gini berbayar tak ? ada hasil ke ? haaa . .  soalan ni memang selalu dipersoalkan bila orang yg bukan blogger bersembang dengan seorang blogger . maka akan dinda jawab macamni . . .

blogger terbahagi beberapa ketogeri . ada yang blogging just suka -suka . ada yang blogging dengan menambah pendapatan mereka . ada juga memang berblog sepenuh masa sebagai mata pencarian mereka !

kalau jenis blogger untuk blog peribadi yg hanya suka suka macam dinda ni , semua yang dinda kongsikan disini adalah ikhlas dan bukan diminta  bayaran . sebab dinda kongsikan kisah dinda saja , pendapat dinda , yg pada dinda semua nya ni ikhlas dan tidak perlu dibayar . lagipun siapa lah dinda nak demand kan . dinda bukan retis pun . . .  ianya hanya sekadar meluahkan isihati dan pembaca membacanya . seperti kata orang : cakap sini habis sini .

ada blogger yg jadikan blognya sebagai medium tempat dia berniaga online  . sebagai menampung rezeki dari hasil kerja nya diluar rumah  . niaga online juga menjadi pilihan blogger - blogger masa kini . jual baju ,jam ,kasut ,kuih muih ,kek dan macam macam yang awak sedia tahu . so pada blog la diaorang menharapkan rezki tambahan mereka . insya Allah ,ada rezki ,makanya menyusullah pembeli -pembeli mencari blog mereka tu . pada mereka ni dinda harap ,teruskan lah berusaha tanpa jemu kerana persaingan sangat sengit dikalangan mereka sekarang ini .

ada juga yang memang 100% mengharapkan hasil dari blog  . setiap masa memang blog ,blog dan blog ! sebabnya tulah punca rezki demi  menyara keluarga . blogger yg begini kerjanya lebih sikit sebab dia kena aktif dan kena fokus pada tiap apa yg di tonjolkn pada umum , mereka lebih kepada tukang iklan atau sebagai promoter pun ye jugak ! kena pergi event ! kena pergi ke sana ! kena pergi kesini ! dengan memikul tanggungjawab untuk   keluarga lagi  , mereka terpaksa kerja keras  . 2-3 pagi pun belum tentu dapat  tidur lena macam orang lain .selain asik mencari artikal-artikal yg perlu di kongsikan buat pembaca alam maya ni .


awak . .cuba awak bayang kan jika penat lelah tu tiba-tiba orang yg telah dibantu tidak ambil peduli ? sakit hati tak ? blogger jugak manusia , jika dia sudah diundang ,makanya masa dia sudah diambil , so silalah manfaati masa dia jugak. setiap manusia yg berkerjaya ada komitment memasing . jangan abaikan semua tu !! pesanan buat tokeh-tokeh atau siapa saja yg sering panggil blogger -blogger sebagai promoter atau apa -apa tujuan sekali pun :

bila sudah dipanggil ,hasil sudah tersiar ,orang ramai dah tahu ,silalah bayar untuk tiap hasil kerja tu  . blogger juga pekerja .dia berkerja untuk mempromosikan produk anda ! kenapa anda tidak menilaikannya ?cubalah produk anda tu dipasang di signboard ditepi jalan tu . adakah ianya semurah harga anda membayar untuk blogger ? tepuk dada tanyalah diri sendiri . duduk lah dalam situasi blogger yg begini . mau nangsi terduduk anda nanti  !!

dinda cakap je ,sebagai pemerhati ,dinda tak suka orang mainkan hasil kerja orang yg bertungkus lumus demi menyara hidup  keluarganya  . . .peh . .  dinda memang tak rela ahh!!







Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx