Skip to main content

KELUARGA DAN CINTA

Selamat pagi cikgu ! cikgu muda ke , cikgu tua ke ,cikgu belum pencen ke , cikgu dah bersara ke , tetap orang panggil cikgu jugakkan ? kenapa ekk ? mungkin je ada sejarahnya kalau tidak kenapa misi dengan doktor kalau dah pencen orang tak panggil misi/ doktor  lagi ? ahh tu semua ada sejarah nya kita budak -budak mana tau kan? *ceh perasan budak pulak tu * huhu


awak ada lagi panggilan yang akan kekal sehingga kita hilang nyawa . apakah dia ? emak ,ayah , adik ,abang , anak-anak , aa. . .semua tu jugak  akan kekal . sampai kiamat pun tetap kekal ! malahan mereka inilah akan menyambungkan  pahala kita hingga ke akhirat nanti . doa mereka . sedekah mereka dan semua yg mereka lakukan untuk aruah kita ,akan sampai kepada kita dengan izinNya . so kenapa kita nak lupakan mereka ketika kita masih lagi bernyawa ini ?

orang sekarang lebih fokus pada kerjanya ,kawan -kawannya , isteri mudanya yg seksi , harta bendanya ,sehingga mengabaikan kesemua yang sepatutnya dia ambil tahu seperti yg diatas tu .

'family' ye family la eset kita diakhirat nanti . bukan harta ,bukan kawan-kawan, bukan jawatan ,bukan juga isteri muda yg seksi tu .

ishh . . .dinda macam perli orang je *astagfirullahalazim*

awak . . .  ada orang lupa keluarga masa dia tengah angau .kemaruk bercinta . tengah leka dibuai asmara dana kesuma . hahaha . . . pada dia hanya dia dan sang kekasih je yg ada didunia ni .  pada dia cinta dia tu orang lain tak rasa dah. dia berdua orang je yg rasanya  . tak ingat apa pun dah . letih pun diabaikan. penat pun tolak tepi. sakit pun di pinggirkan semua sebab belaian kasih sayang dalam percintaan . perh kejamnya sakit angau ni kan hmmm .

yang sebenarnya kan awak kan . .bila sedap -sedap dibuai ,andaikata ditakdirkan kita terlepas jatuh kebumi !perhh . . lagi sakit siot !! haaaa . . kalau mama ada masa tu mesti mama cakap :

Haaaa.. . . kan mama dah kata ,jangan tu janganlah . kan dah sakit menangis ! kalau jatuh tu sedap ,awal-awal  mama pun leka diatas buaian tu jugak ! mama kata  hati -hati kalau bermain  buaian tapi hang buat tak endah je cakap mama  ! nah ! sekarang baru nak cari mama  mintak gosokkan tempat sakit ye ??? 

haaaa . . .kan dah kena bebel *biasa sambil gosok sambil membebel kan mama tu *  . . . .ish dahlah  sakit sebab jatuh terhentak dari buaian . lepastu sakit lagi telinga kena bebel dengan mama ,silap -silap kena tarik telinga lagi . . aduhhh ganda -ganda tu .

 ok . . . lepas ni untuk semua yg awak buat ,sila rujuk pendapat orang tua ,ahli keluarga ,adik beradik ,jangan rujuk pada isteri muda yg seksi tu ,naya nanti awak hahaha ish dinda nikan ,asik -asik dengan isteri muda yg seksi je ayat dia . siapa tah gerangannya?? . . .

hmmm TST dah la  . . pesan dinda kalau nak pasang isteri muda ,carilah yang tua *imannya tebal dijiwa * hehehe *oh meletop !!




Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx