KELUARGA DAN CINTA

Selamat pagi cikgu ! cikgu muda ke , cikgu tua ke ,cikgu belum pencen ke , cikgu dah bersara ke , tetap orang panggil cikgu jugakkan ? kenapa ekk ? mungkin je ada sejarahnya kalau tidak kenapa misi dengan doktor kalau dah pencen orang tak panggil misi/ doktor  lagi ? ahh tu semua ada sejarah nya kita budak -budak mana tau kan? *ceh perasan budak pulak tu * huhu


awak ada lagi panggilan yang akan kekal sehingga kita hilang nyawa . apakah dia ? emak ,ayah , adik ,abang , anak-anak , aa. . .semua tu jugak  akan kekal . sampai kiamat pun tetap kekal ! malahan mereka inilah akan menyambungkan  pahala kita hingga ke akhirat nanti . doa mereka . sedekah mereka dan semua yg mereka lakukan untuk aruah kita ,akan sampai kepada kita dengan izinNya . so kenapa kita nak lupakan mereka ketika kita masih lagi bernyawa ini ?

orang sekarang lebih fokus pada kerjanya ,kawan -kawannya , isteri mudanya yg seksi , harta bendanya ,sehingga mengabaikan kesemua yang sepatutnya dia ambil tahu seperti yg diatas tu .

'family' ye family la eset kita diakhirat nanti . bukan harta ,bukan kawan-kawan, bukan jawatan ,bukan juga isteri muda yg seksi tu .

ishh . . .dinda macam perli orang je *astagfirullahalazim*

awak . . .  ada orang lupa keluarga masa dia tengah angau .kemaruk bercinta . tengah leka dibuai asmara dana kesuma . hahaha . . . pada dia hanya dia dan sang kekasih je yg ada didunia ni .  pada dia cinta dia tu orang lain tak rasa dah. dia berdua orang je yg rasanya  . tak ingat apa pun dah . letih pun diabaikan. penat pun tolak tepi. sakit pun di pinggirkan semua sebab belaian kasih sayang dalam percintaan . perh kejamnya sakit angau ni kan hmmm .

yang sebenarnya kan awak kan . .bila sedap -sedap dibuai ,andaikata ditakdirkan kita terlepas jatuh kebumi !perhh . . lagi sakit siot !! haaaa . . kalau mama ada masa tu mesti mama cakap :

Haaaa.. . . kan mama dah kata ,jangan tu janganlah . kan dah sakit menangis ! kalau jatuh tu sedap ,awal-awal  mama pun leka diatas buaian tu jugak ! mama kata  hati -hati kalau bermain  buaian tapi hang buat tak endah je cakap mama  ! nah ! sekarang baru nak cari mama  mintak gosokkan tempat sakit ye ??? 

haaaa . . .kan dah kena bebel *biasa sambil gosok sambil membebel kan mama tu *  . . . .ish dahlah  sakit sebab jatuh terhentak dari buaian . lepastu sakit lagi telinga kena bebel dengan mama ,silap -silap kena tarik telinga lagi . . aduhhh ganda -ganda tu .

 ok . . . lepas ni untuk semua yg awak buat ,sila rujuk pendapat orang tua ,ahli keluarga ,adik beradik ,jangan rujuk pada isteri muda yg seksi tu ,naya nanti awak hahaha ish dinda nikan ,asik -asik dengan isteri muda yg seksi je ayat dia . siapa tah gerangannya?? . . .

hmmm TST dah la  . . pesan dinda kalau nak pasang isteri muda ,carilah yang tua *imannya tebal dijiwa * hehehe *oh meletop !!




Comments