Skip to main content

LEVEL CEMBURU

hujan renyai renyai diluar taska ni . pagi sabtu tak ramai kanak kanak yang dihantar sebab ada yang bercuti kerana parent mereka cuti . namun ada jugak yg mengade ngade hantar anak dia walaupun diaorang tak berkerja . ish . . .tergamak sungguh ! padahal waktu nilah anak anak nak bermanja - manja dengan diaorang kan . alasan ?? 

saya nak kemas rumah lah kak  . saya letak budak kat sini kejap ye , nanti siap kemas saya datang lah ambil . rumah tu berhabuk ,nanti dia bersin tak selesa pulak nanti . . . . 

ye itu alasannya . selalu alasan ni dia guna pakai ,dinda pun dah boleh hafal skrip dia tu . hmmm . . tak nak anak bagi je kat dinda , biar dinda jaga sampai budak tu tua ! 

awak . .  kenapa ekk, manusia ni sukar sangat nak bersyukur dengan apa yang dia ada ? ada anak tapi tak mahu jaga . ada suami 'handsome  perangainya ' tapi nak cari pulak 'suami yang lebih kaya '  . ada isteri baik ,nak pulak isteri yang terbuka sana ,terbuka sini  ( kalau dah terlalu sangat terbuka lemau jugak lelama kan ) ada rumah cantik , sibuk nak rumah lagi cantik ! ada kereta besar ,nak lagi kereta lagi besar ! kenapa ek kenapa ?

pada dinda semua tu tak kan beri apa -apa kebahagiaan jika yg dikejar tu semata -mata untuk hidup kat dunia ni je . bukan kita tak boleh rasa cemburu dengan orang lain . bukan jugak kita tak boleh bersaing hebat dengan keadaan orang lain ,tapi biarlah bertempat ye awak . misalannya . . . 

awak boleh rasa jeles bila jiran awak asik berderma ke ke masjid , kerumah anak - anak yatim , ke keluarga -keluarga miskin disekitar tempat awak tu . . . 

 ish kenapalah dia ni je yg selalu bersedekah , kenapa lah aku ni tak rajin sangat nak  bersedekah ? padahal standard hidup dia sama je dengan gaya hidup aku . apa hebatnya kocek dia dari aku ni ? kocek aku pun ada wang baki jugak macam dia . tapi biasanya wang baki tu aku buat pergi shopping je . paling tidak pun buat make up kereta aku ni . . .hmm jeles pulak rasanyaaaa . . .



aaa. .  yg ni memang kena jeles ye awak . tak dosa rasanya heeee awak juga layak untuk bersaing ( rasa cemburu ) dalam mana awak lihat kawan -kawan awak ,jiran tetangga awak dok rajin sungguh mencari ilmu akhirat . 

adeh . . .dia tu asik- asik  aku tengok pergi  kuliah subuh la , kelas fardhu ain la , asik dengar ceramah sana , ceramah sini ,eeee. . .  jeles nyeeeee . . .  aku ?? asik - asik usya cinta kat facebook ,wechat , entah dapat ke tidak  , silap -silap dapat dosa dok perati benda bukan -bukan dalam tu , sedang dia kompem lah  dapat ilmu  , tak 10 ilmu yg  melekat di otak dia , maybe 1-2 mesti masuk punya !! ish  jelesss. . jelesss. . . 

ahha . . . awak bukan semua cemburu itu tak boleh kan . ada jugak cemburu yg dibenarkan . harap awak paham dalam bahasa jiwa dinda kali ni .  dinda bukan ustazah tapi dinda ni masih lagi seorang perempuan comel yg waras dalam menilai mana kaca ,mana permata ,mana emas tulin ,mana zulian hehehee . . . 
*aaa. . jangan jeles pulak bila dinda cakap dinda comel ea. . . dosa nanti *


Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx