Skip to main content

MAMA RULES

hai . . . *senyum ~

Sekarang ini dinda free selepas terkejar -kejar diawal pagi tadi . maklumlah kan tanggungjawab ni selagi tak pejam mata ia nya masih lagi berkeliaran di depan mata . semua itu tanggungjawab ! ia juga bagai amanah buat kita . melaksanakannya juga wajib jika tidak membebankan diri kita sendiri . fuhh ~ kena yakin diri lepas ni heee~


awak . . .
banyak kali sudah dinda perhatikan . mungkin juga awak pun perasan akannya  . dalam kelompok satu keluarga yg ramai ahlinya . bila mana satu - satu majlis diadakan . mesti terdapat tak satu ,dua orang yg pengelat . apa maksud dinda ? gini . . .

contohnya ada majlis kenduri kesyukuran la ok . kat rumah nenek la kononnya . bila mana orang lain dok sibuk melakukan kerja ramai -ramai . . * orang jawa cakap REWANG * ada 2-3 orang yg langsung tak mahu menolong . mereka lebih seronok bersembang dan sesetengahnya pulak asyik dengan handphone memasing . kalau embah - embah dinda tak kesah la . . siapa tu embah -embah ??* heee nenek -nenek la /orang tua -tua . nipun bahasa jawa jugak ni awak   . sedangkan  mereka masih lagi sihat walafiat ! kenapalah nak tunjukkan kemalasan di tempat orang sedang sibuk ? kadang-kadang terdengar katanya :

takde kerja nak buat dah ,duduk sembang la kannn  . . 

ooh . . . apa salahnya kalau bantu orang lain yg masih lagi sedang melakukan kerja-kerjanya tu , nanti cepatlah siap  bila saling bantu membantu . ni tidak . . . asik tergelak gelak ,asik leka dengan handphone sehinggakan orang lain dok perati je tak sudah -sudah . silap-silap timbul fitnah . . .adeh ~

dan sebab tu dinda ni bila balik kampung atau ada aktiviti rewang ,handphone memang takde ditangan ni sebab kata mama . . .

'' inilah waktu awak beramah mesra dengan ahli  keluarga yang lain .tolong buat kerja-kerja  macam ni bersama mereka , lepas siap semua nanti boleh la nak  bersembang ke ,nak apa ke . . . kawan yg di handphone tu boleh awak cari bila awak dalam keadaan sendirian dan free. jika kawan handphone awak setia  berkawan dengan awak , 10 tahun pun dia akan tunggu 'chat' dari awak  ''  

ok mama . . i still follow your rules . .  :)




Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx