AKAL TAKDAK

ada kempen ajak kita  pegang anjing !?

tenguk pada pemberi info ialah muslim ! lokasi di Malaysia ! what the life ?? muslim malaysia kenapa  dah mengade pulak nak pegang anjing ni ? untuk ape ? apa dah pupuskan sangat kucing yg halal ,kucing yg comel ,kucing yg manja yg layak dipegang tu ?

ek eleh dinda ni kecoh jekan . . .  kan boleh di sertu nanti . 1 kali dengan air tanah , 6 kali dengan air bersih  . apa nak kecuhnya , dinda tak pergi sekolah agama ke ? dinda tak belajar ke cara -cara nak samak /sertu najis ini ? perli seseorang *gadis berpelajaran tinggi* kat  dinda haritu .

hmm bukan macam tu . . .semua hukum sertu dan samak tu adalah dikhususkan  jika kita berada dalam situasi  darurat . contohnya nak selamatkan anjing terjatuh dalam longkang ke , nak lepaskan anjng tersepit ke , nak keluarkan anjing yg tersesat dalam rumah kita ke . ye darurat tukan namanya ! so dah memang takde pilihan kena lah kita pegang dan lepastu kena lah disertu/samak anggota kita yg terkena tu !

bukan mengatal nak pegang sesaja macam tu  . nak memain dengan natang tu . nampak sangat korang ni terlalu ikut trendy yg menunjukkan iman tipis ! kononnya dari pegang tangan bukan mahram baik pegang anjing haha . ngal nyeeee . kalau dah haram dua -duanya tetap haram ngok ! arghhh . . . . geram pulak dinda ! grrr

part paling bangang tu bila duduk bandar ,nak dapat tanah bukannya senang ! ada depan rumah tu belum tentu ianya tanah yg bersih suci ,entah - entah melambak najis anjing dalamnya ! hahaha wal hasil balik asal ,2x5 !mongok !

dah lah korang . . .dari bikin susah payah nak fikir kan proses samak dan sertu ,nak kena cari tanah lagi ada  baik korang pegang je al~ Quran kitab Allah yg tetap suci dunia akhirat . korang baca isi kandungannya . korang manja-manja lah dengan nya. untuk yg ni korang cuma wajib ambil whuduk je ,tak perlu lah air tanah bagai . dan proses ni dinamakan ambil air sembahyang bukan sertu atau samak !



aaa . .tulah suruh pergi sekolah agama korang melepak depan tv tenguk running man ! kan ? apa sekarang  ?

Comments