Skip to main content

AKAL TAKDAK

ada kempen ajak kita  pegang anjing !?

tenguk pada pemberi info ialah muslim ! lokasi di Malaysia ! what the life ?? muslim malaysia kenapa  dah mengade pulak nak pegang anjing ni ? untuk ape ? apa dah pupuskan sangat kucing yg halal ,kucing yg comel ,kucing yg manja yg layak dipegang tu ?

ek eleh dinda ni kecoh jekan . . .  kan boleh di sertu nanti . 1 kali dengan air tanah , 6 kali dengan air bersih  . apa nak kecuhnya , dinda tak pergi sekolah agama ke ? dinda tak belajar ke cara -cara nak samak /sertu najis ini ? perli seseorang *gadis berpelajaran tinggi* kat  dinda haritu .

hmm bukan macam tu . . .semua hukum sertu dan samak tu adalah dikhususkan  jika kita berada dalam situasi  darurat . contohnya nak selamatkan anjing terjatuh dalam longkang ke , nak lepaskan anjng tersepit ke , nak keluarkan anjing yg tersesat dalam rumah kita ke . ye darurat tukan namanya ! so dah memang takde pilihan kena lah kita pegang dan lepastu kena lah disertu/samak anggota kita yg terkena tu !

bukan mengatal nak pegang sesaja macam tu  . nak memain dengan natang tu . nampak sangat korang ni terlalu ikut trendy yg menunjukkan iman tipis ! kononnya dari pegang tangan bukan mahram baik pegang anjing haha . ngal nyeeee . kalau dah haram dua -duanya tetap haram ngok ! arghhh . . . . geram pulak dinda ! grrr

part paling bangang tu bila duduk bandar ,nak dapat tanah bukannya senang ! ada depan rumah tu belum tentu ianya tanah yg bersih suci ,entah - entah melambak najis anjing dalamnya ! hahaha wal hasil balik asal ,2x5 !mongok !

dah lah korang . . .dari bikin susah payah nak fikir kan proses samak dan sertu ,nak kena cari tanah lagi ada  baik korang pegang je al~ Quran kitab Allah yg tetap suci dunia akhirat . korang baca isi kandungannya . korang manja-manja lah dengan nya. untuk yg ni korang cuma wajib ambil whuduk je ,tak perlu lah air tanah bagai . dan proses ni dinamakan ambil air sembahyang bukan sertu atau samak !



aaa . .tulah suruh pergi sekolah agama korang melepak depan tv tenguk running man ! kan ? apa sekarang  ?

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx