Skip to main content

BAGAIMANA AKHIRNYA KITA NANTI

Awak . . bila  difikirkan memanglah kematian akan terjadi kepada sesiapa saja didunia ini . tak kira tua mahu pun muda . apa yg buat dinda teringin menjadikannya isu kematian sebagai entri hari jumaat  kali ini ialah bagaimana cara  Allah menguruskan kematian bagi hamba Allah didalam gambar  . walaupun kejadian telah lama berlalu ,tetapi pemergiannya  sungguh dimuliakan pada sesiapa sahaja yg mengetahui akan kejadian tersebut. jom  baca sedikit  coretan didalam gambar dibawah ini :





Allahurobbi…
Begini pengakhiran untuk dirinya, kita pula bagaimana?
Di antara tanda-tanda  Allah muliakan seseorang, Allah matikan mereka dalam keadaan yang baik…
Moga-moga  kita juga bakal mati dalam keadaan Husnul Khatimah…
InsyaAllah… 


*dengan itu awak , marilah  kita sama-sama berdoalah agar nyawa  kita diambil disaat kita berada  didalam keadaan yg baik - baik , yg elok-elok
 dan lagi penting dalam keadaan beriman .
untuk memastikan yg kita dapat mati di dalam keadaan yg mulia seperti  diatas tu
hendaklah kita sentiasa berada dikawasan yg baik -baik ,
dengan perbuatan yg elok -elok ,
bersama  jiwa yg baik -baik ,
dengan kehendak yg elok -elok
maka akan pergilah kita nanti
dengan keadaan yg baik -baik dan elok-elok jugak
insya Allah ,semua ini urusan Allah s.w.t
Maha Suci Allah yg menguruskan hambaNYA pada  setiap kejadian
Allah huakbar . . . 
Al~ Fatihah . . .

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx