Skip to main content

CINTA TYPO

selamat malam

sepi malam adalah teman buat semua insan yang single . no calling ,no messaging , no talking talking  ,no loving loving ,just dreaming dreaming and dreaming ! but someone said to dinda , i dah ada couple but i still feel alone ! omen . .kenapa boleh jadi macam ni ? kat mana silapnya ?

waktu dinda baru kenali muka buku .  dinda ada kenal seorang hamba Allah . dia suami orang beranak 2 ! dia tak kerja makan gaji tetapi berkerja sendiri sahaja katanya  . di awal perkenalan dia banyak bercerita soal peribadi . katanya :

dia sunyi bila isteri dia keluar pergi kerja setiap hari dan pulang lewat dipetang hari !dia bosan bila isteri dia marah - marah ,balik rumah ,rumahnya bersepah ! dia juga cakap ,dia dan isteri tidur berasingan .isteri tidur di bilik,manakala dia tidur  diluar bilik * ruang tamu* dan lagi  dia cakap antara dia dan isteri selalu tak sehaluan . dia letih jaga anak-anak dirumah, dan isteri dia tak pernah nak ambil peduli tentang dirinya!

sebagai kawan sembang di dunia maya , dinda awalnya memang layankan je lah si abang ini sebab atas dasar kasihan kan dia . maklumlah kan masa tu dinda pun belum bekerja lagi . lepas habis STPM dinda hanya duduk dirumah . tolong mama jagakan rumah mama tu jelah kerjanya dinda waktu itu . but dinda bukan bibik mama ok ! akhirnya satu persatu  rahsia dia pun turut sama terluah olehnya  . sehingga pada satu tahap dimana dinda dah hampir nak muntah hijau bacanya  . . .lahai your soul too cheap la bro !

bercinta berkasih ,bermesra kemudian bertunang ,bernikah dan akhirnya dikurniakan dengan 2 orang cahaya mata boleh dia cakap hidup dia bosan  ? siapa suruh dia buat kerja dirumah ? 24jam mengadap laptop sesaja ! setiap pagi kena hantar isteri pergi kerja ,kena hantar anak pergi sekolah ! kemudian buat kerja online dirumah ! buat kerja rumah ! petang pula kena jemput isteri ,anak-anak  . .eeee . . memang lah bosan ! lebih -lebih lagi dia lelaki ! hmm umpama dikurung didalam sangkar batu gayanya .

dan bila akhir -akhir luahannya tu dinda nampak dia mula nak merewang cerita bukan-bukan kat dinda ,kononya dia ada skandel , dan  isteri dia sudah tahu ,lepastu dia nak dinda tolong dia sama-sama selesaikan masalah tu ,dinda tolak lah dengan baik -baik je . sebab dinda tak mahu jadi skandel dia yang kedua !

Lagi pedih bila dia dah mula reti merayu dinda  ,memujuk ,memuji , akhirnya  dinda akur dengan niat mulia dihati nurani dinda ini , dinda tak mahu kacau rumah tangga orang ! tak mahu terjerat dengan masalah keluarga orang ! yeah  akhirnya dinda block aje muka buku abang mangsa cinta 3 segitu ! biarlah dinda nampak kebodohan disitu ! biarlah orang nak kata dinda perasan ! dinda tak pedulik !! yang penting , tiada lagi kidungmu nak merayu aku dipagi-pagi hari hahaha giler punya orang !

cukup sudah ku dengar semua masalah mu ,tidak mahu ku hadap nafsumu dengan menjerat leher ku sendiri !


abang oh abang  . . ada  ramai lagi jejaka yg single yang lebih setia dari abang diluar sana . mereka tu  lebih ikhlas berkawan dengan saya ,bukannya seperti abang yg hanya bergaya kerana punya CINTA YG TYPO ! terima kasih kepada pencipta laman sosial muka buku kerana menyediakan butang block ! kini dinda dah selamat dari gangguan abang cinta typo ini . . .  alhamdulillah ~


who ?
i don't know  . . .





Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx