Skip to main content

KAWAN

dinda nak jadi diri dinda sendiri dialam maya ini !!

itu janji dinda pada diri dinda sekarang !  bertahun lamanya dinda asik ikut cakap orang ! arahan orang ! dan sekarang dinda nak cakap yg dinda dah ada prinsip diri dinda yang sebenarnya .

bila ramai yg bertanya mana gambar adinda ni ? hah? awak nak berkawan dengan saya or dengan gambar saya ? itu balas dinda . jika dengan wajah sahaja carilah kawan di google . awak taip gadis ayu cantik jelita kemudian search ! pasti awak akan jumpa ramai gadis ayu cantik jelita disana !

perlukah persahabatan dialam maya ni berdasarkan :

~wajah?
~nombor talipon?
~alamat rumah or tempat kerja or tempat study?
~status bujang or married ?

dinda rasa tidak perlu sebab jika dia benar -benar jujur menjadi rakan alam maya awak ,dia kan terima kehadiran awak seadanya . bukan melalui wajah atau suara atau juga harta benda !

so dinda menilai kawan dari sudut apakah ? ok .. sejujurnya dinda cakap bahawa dinda akan menjadi kawan  kepada :

~orang yg jujur dan ikhlas nak berkawan
~orang yg tidak suka memaksa
~orang yg memahami masalah orang lain
~orang yg menghurmati privacy orang lain
~orang yg hadirnya sebagai penyeri dikala sunyi ,sedih dan gembira



lain-lain?  *orang yg tahu menjaga maruah kawan sibernya dan bukan kawan yg suka mengaibkan . awak  nak berkawan dengan dinda  ? kalau tak nak dinda tak paksa sebab tu hak peribadi awak , dinda tak halang walau seinci ~ * ayat pasrah ni hehehe*

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx