Skip to main content

PAPA KAMI TAK JAHAT !

Anak-anak papa marah !  marah sebab papa dah buat statement yg lucu !  papa sengaja nak bohong kami ! papa sengaja nak buat kami rasa terhina ! rasa tertindas ! rasa ditipu ! kenyataan papa macam palsu  ! anak papa bukannya kecil lagi .  bukan tak pergi kesekolah . dan kami tahu yg kami sedang digula-gulakan oleh papa sekarang ni .

usahlah papa terus-terusan begini  .perlakukan kami  umpama pengemis di rumah sendiri papa ! kasihanilah kami  papa ! kami anak papa . kami lah yang menentukan turun naiknya papa ditakhta itu !

papa please la . . . jangan abaikan keperluan anak -anak mu ini . setakat heboh pasal keperluan yg terhad . yang rezki yang kononnya kurang ,anak-anak ni papa lagi kurang . bajet yg papa bagi tu bukan tinggi mana pun buat kami . sedangkan keperluan kami semua nya dibiayai oleh kami sendiri sedang papa masih lagi ditanggung oleh pihak yang berwajib untuk tiap hasil kerja papa diluar sana !

pa . . .  ingat la ,setapak papa menjadi ketua kami ,selangkah itu jugaklah papa hampir kepada syurga dan nerakaNya . jika jujur dan ikhlas tugasan tanggungjawab papa buat kami ,maka seikhlas itulah papa akan ditarik masuk ke syurga ,namun jika sebaliknya ,maka hasil sebaliknya buat papa diakhirat nanti . neraka itu untuk yang tidak jujur pa . . .

pa . .  kalau mama nakal asik buang duit kita ,papa ada hak halang sikap membazir beliau . tu tanggung jawab papa jugak .bukannya  papa hanya perlu membiarkan mama hanyut dalam dunia khayalannya itu . harta dunia tak dibawa kemana-mana pun pa . habisnya didunia ini jugak . bukan dapat menarik perhatian anak papa kearah  kebaikan pun malah semua tu buat kami  makin membenci mama lagi adalah !

pa . . jika mama nakal , anak -anak papa tak nak papa pun sama turut nakal ,sedangkan kami tahu papa kami tak  jahat ! papa hanya jahat dalam mengurus keadilan buat anak-anak , isteri , jiran serta masyarakat !

pesanan dari kami buat papa yg tak jahat , sedarilah berdiri nya papa disitu sebab atas lorekan dakwat dikertas undi ! hati-hati pa~ papa ku sayang 6.5 itu banyak sedangkan 2.5 itu kurang sedikit dari 6.5 ye !

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx