Skip to main content

SUARA ITU

lewat malam . . .  dinda  baru je nak pejam mata , tetiba suara angin malam bagai berbisik manja katanya

 ' bangunlah dinda , ada tugas menanti kamu ' . .  . . 


dinda buka mata perlahan lahan .bila masa nya dinda boleh dengar suara angin ni . tapi kenapa suara angin macam suara lelaki ? ahh . . . mustahil suara angin seperti suara perempuan pulak ! ahhh lagi bingung dinda malam ni nak fikirkannya . kalau angin lelaki kenapa dia bertiup lembut ,apakah angin juga ada yang lembut ? macam manusia ?? ya Allah tolong la dinda kali ni ,dinda betul - betul keliru .

dinda pejam kan mata semula . dah kali ini angin bersuara lagi

 ' dinda  . . .bangunlaaaaa . . . ada tugasan yang menanti kamu disini . . .marilaaaaaaa. . . dindaaa . . . '  

ahhhh sudaaah . . . kacau kerja ni !!. .  .kali ni angin berbisik lebih lembut dari tadi ! sehingga merinding bulu roma dinda rasanya . mestikah dinda tergoda malam ini dengan bisikan angin malam ??? mustahil !!!


'dinda tak nampak awak la angin oii !' itu je jawab dinda perlahan .

'dindaaaaa . . .  bukalah mata tu cepat . . . lama dah saya tunggu disini . letih dah rasanya ni . . . hmmmm' . .aaah kacau ! kali ini dinda memang kena bangun ,buka mata luas luas agar dapat lihat angin yg berbisik manja tu ! dinda paksa tubuh dinda untuk gagah bangun dari tilam !

'angin . . .dimana awak ?' suara dinda malas malas gitu memanggil angin .

 'saya disini , sedang memerhatikan awak ,melihat awak disitu . . .  tenang beradu lena bersama mimpi-mimpi indah awak  . . . '' 

angin berbisik lagi .kali ini dinda dapat dengar bisikkannya dengan jelas .

'tapi dimanakah awak  ni ? dinda nak sangat lihat wajah awak . .  hanya suara awak je yg kedengaran hari-hari . sampai bila kita nak macam ni angin ? setiap malam hanya merindu . . .

arhh dinda dah mula nak berjiwang dengan angin malam pulak ni !!

'adeh please lah angin malam ,muncul laaa~~'. . . .angin ? angin !! angin !!!!!

woii !! aaa . . .tu lah ! lepas solat isyak terus tido kan . . dengan tingkap tak bertutup ! dah lah hari dah nak hujan ! angin pulak kuat kat luar tu ! apalah lu ni beb !!kok ye penat sekali pun , jeling -jeling la dulu tingkap tu tutup ke tak ,lepas tu barulah pejam mata tu . . .ishh bahaya doe tido dalam keadaan macam ni !! ishhh . . . .

ape . .  . . ni . . .  orang terlelap je la .. .  mana ade tido nyaaa . . .

suara dinda perlahan kedengaran sambil  memotong bebelan adik dinda yang bicaranya  ala-ala gengster tu hah .

a ah . . tak tido la sangat kan . . .  orang dari tadi kat sini ,tengok je telatah dia mengigau ! ada pulak nak tengok angin ! grrrr  . . sampai kiamat la tak dapat punya la wei hahaha


hurmmm . . ye ke beb ? dinda cuba mengelak dari kena gelak !

hahaha yelaaa oiii . ni perut wa ni dah naik keras gelakkan lu ,lu tau dak?? hahaha  ngal la !!

dah a tu gelak kan wa oii . .  lu bila nak tido ni beb ? dinda ubah topik . heee~

wa nak study jap ,isi kotak minda wa yang belum full tanknya  ni . tu nak pergi mana tu ? 

pegi  toilet laaa!! hmmm . .  

dinda nak  tinggalkan adik dinda sorang sorang dalam bilik tu .harap sangatlah kan dia dengar suara angin malam macam dinda dengar tadi hehehe mohon sangat-sangat ! tapi . . .  suara siapa kah tadi tu ekk? betulke suara tu suara angin malam ? atau  . . . ianya adalah  suara hati yg datang sebab rindu kan dinda kat Johor ni hehehe  tapikan . . . .ish adik dinda cakap dinda ngal ? * its mean SENGAL ??? grrr siap la dia nanti aaa . . .


yang sebenarnya . . .  memang dinda dengar suara itu . . . . hmmm


Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx