SUARA ITU

lewat malam . . .  dinda  baru je nak pejam mata , tetiba suara angin malam bagai berbisik manja katanya

 ' bangunlah dinda , ada tugas menanti kamu ' . .  . . 


dinda buka mata perlahan lahan .bila masa nya dinda boleh dengar suara angin ni . tapi kenapa suara angin macam suara lelaki ? ahh . . . mustahil suara angin seperti suara perempuan pulak ! ahhh lagi bingung dinda malam ni nak fikirkannya . kalau angin lelaki kenapa dia bertiup lembut ,apakah angin juga ada yang lembut ? macam manusia ?? ya Allah tolong la dinda kali ni ,dinda betul - betul keliru .

dinda pejam kan mata semula . dah kali ini angin bersuara lagi

 ' dinda  . . .bangunlaaaaa . . . ada tugasan yang menanti kamu disini . . .marilaaaaaaa. . . dindaaa . . . '  

ahhhh sudaaah . . . kacau kerja ni !!. .  .kali ni angin berbisik lebih lembut dari tadi ! sehingga merinding bulu roma dinda rasanya . mestikah dinda tergoda malam ini dengan bisikan angin malam ??? mustahil !!!


'dinda tak nampak awak la angin oii !' itu je jawab dinda perlahan .

'dindaaaaa . . .  bukalah mata tu cepat . . . lama dah saya tunggu disini . letih dah rasanya ni . . . hmmmm' . .aaah kacau ! kali ini dinda memang kena bangun ,buka mata luas luas agar dapat lihat angin yg berbisik manja tu ! dinda paksa tubuh dinda untuk gagah bangun dari tilam !

'angin . . .dimana awak ?' suara dinda malas malas gitu memanggil angin .

 'saya disini , sedang memerhatikan awak ,melihat awak disitu . . .  tenang beradu lena bersama mimpi-mimpi indah awak  . . . '' 

angin berbisik lagi .kali ini dinda dapat dengar bisikkannya dengan jelas .

'tapi dimanakah awak  ni ? dinda nak sangat lihat wajah awak . .  hanya suara awak je yg kedengaran hari-hari . sampai bila kita nak macam ni angin ? setiap malam hanya merindu . . .

arhh dinda dah mula nak berjiwang dengan angin malam pulak ni !!

'adeh please lah angin malam ,muncul laaa~~'. . . .angin ? angin !! angin !!!!!

woii !! aaa . . .tu lah ! lepas solat isyak terus tido kan . . dengan tingkap tak bertutup ! dah lah hari dah nak hujan ! angin pulak kuat kat luar tu ! apalah lu ni beb !!kok ye penat sekali pun , jeling -jeling la dulu tingkap tu tutup ke tak ,lepas tu barulah pejam mata tu . . .ishh bahaya doe tido dalam keadaan macam ni !! ishhh . . . .

ape . .  . . ni . . .  orang terlelap je la .. .  mana ade tido nyaaa . . .

suara dinda perlahan kedengaran sambil  memotong bebelan adik dinda yang bicaranya  ala-ala gengster tu hah .

a ah . . tak tido la sangat kan . . .  orang dari tadi kat sini ,tengok je telatah dia mengigau ! ada pulak nak tengok angin ! grrrr  . . sampai kiamat la tak dapat punya la wei hahaha


hurmmm . . ye ke beb ? dinda cuba mengelak dari kena gelak !

hahaha yelaaa oiii . ni perut wa ni dah naik keras gelakkan lu ,lu tau dak?? hahaha  ngal la !!

dah a tu gelak kan wa oii . .  lu bila nak tido ni beb ? dinda ubah topik . heee~

wa nak study jap ,isi kotak minda wa yang belum full tanknya  ni . tu nak pergi mana tu ? 

pegi  toilet laaa!! hmmm . .  

dinda nak  tinggalkan adik dinda sorang sorang dalam bilik tu .harap sangatlah kan dia dengar suara angin malam macam dinda dengar tadi hehehe mohon sangat-sangat ! tapi . . .  suara siapa kah tadi tu ekk? betulke suara tu suara angin malam ? atau  . . . ianya adalah  suara hati yg datang sebab rindu kan dinda kat Johor ni hehehe  tapikan . . . .ish adik dinda cakap dinda ngal ? * its mean SENGAL ??? grrr siap la dia nanti aaa . . .


yang sebenarnya . . .  memang dinda dengar suara itu . . . . hmmm


Comments