Skip to main content

TAK PERLU BEZA-BEZAKAN LAH

malam makin suram
siang sudah berlalu pergi
mungkin esok datang kembali
hanya Allah penentu segalanya . .  .
sebagai manusia biasa dan bukan luar biasa . dinda rasa ada banyak benda yg dinda kena tahu , kena rasa , kena cuba , kena ambil kesah dan memang nak kena ! haaa nasiblah  . . .

kalau di dunia realiti ,dinda hanya bergaul dengan best friend forever  dan ahli keluarga sahaja . lain -lain orang memang dinda tak rapat sangat . lagi -lagi dengan jiran sebelah rumah dinda tu , bukan dinda sombong tapi rumah sebelah tu rumah orang bujang trang tang tang .kang kalau dinda peramah semacam ,terang -terang ayah belasah dinda kang ! haha ayah tu dah la garang macam sarjen misai !! *macamtu lah wajah ayah dinda  tu haa ayokk . . .*

untuk mendapat ilmu dunia dan ilmu akhirat yg serba serbi rare ! dinda tidak harapkan dunia realiti dinda sahaja untuk cari ilmu dan pengalaman .  bila ada masa dinda akan menyelami perasaan orang diluar dunia realiti dinda iaitu ,mereka yg di alam maya dinda la siapa lagi ! mungkinkah friendlist dinda ? no . . . tak mainlah menyelami perasaan kawan yg dah hari-hari kita dapat baca status dari dia kan ! jemu k jemu ! dah hampir lemas dah hari-hari dok ngadap yg serupa tu. .  . arghhh . . .!

**ceh belagak pulak dinda ni . so ? siapakah yg dinda pergi selam tu ?

sejujurnya dinda pun ada  layan page yg nampak macam biul -biul sikit tu ,tapi didalamnya ada berbagai kategori jenis mahluk yg dipanggil manusia didalamnya ! mereka itulah tukang komen  yg dari semua pelusuk negara yg aktif di alam maya ! haaa . . kat situlah dinda kenal manusia luar yg sebenar !

walaupun tak kenal muka
tak kenal perangai
tapi boleh kenal gaya penulisan
dapat kenal adat budaya
boleh kenal loghat mereka
jugak kenal gaya hidup mereka


paling best tu ,dinda dapat kenal cara mereka gunakan otak mereka dengan sempurna ,sungguh mahal perkenalan ini ! ianya adalah percuma ! adakala dinda memang sengaja turut berkomen sama ! hahaha memang menarik melihat telatah mereka ! tak kiralah page bola ke ,page kesihatan ke ,akhbar online ke , page keagamaan  ke ,arh !! dinda main bedal masuk jek ! pada dinda lah kan ,mereka pun manusia serupa kita ,cuma cara didikkan mak bapak mereka tak sama dengan cara didikkan mak bapak kita ,tu yg nampak komen kita dengan komen dia   berbeza - beza !


cumanya  kekadang tu admin page tu je yg selalu bikin situasi nampak panas ! hmm  tu yg menyampah tu bila admin up status macam sampah ! grr ~

awak  . . .tapi  tak salah kan kita kenali mereka ? takkan asik nak lepak dengan blogger je ye dok?  demand pulak nanti katanya   . . hehehe cakap je pun . .  padahal jarang nya dinda ni nak  join diaorang sebab dinda ni hanya blogger kelas pra je , nak komen pun selalunya bajet-bajet ayat supaya komen tak kena delete , sedangkan  mereka taraf university tuu . . . *peace* heee . . .



Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx