UMUR SEMATANG USIA

Senja tadi sewaktu menanti kanak-kanak ditaska diambil oleh ibu mereka , dinda sempat buka blog dinda ni . meninjau ninjau idea lama . ye . . diam tak diam hampir 4 tahun dinda berblog !

yang lawaknya bila baca entri lama-lama , nak gelak guling -guling dibuatnya . haha dah la ejaan macam budak pelat bercakap ! kemudian bahasa sangatlah kurangnya ,tak nampak ayu sangat waktu tu kan heee ~

ye masa merubah segalanya .lagi-lagi kematang diri membuat kita menjadi bertambah dewasa ! bukannya  penambahan usia . belum tentu usia yg meningkat tu menunjukkan yg dia dah matang ! kenapa dinda cakap macam ni ? sebabnya  :

ramai dikalangan kawan alam maya dinda yang dah tua bangka tapi perangai masih macam budak-budak hingusan.  mereka kebudakkan didalam tutur kata , mereka kebudakan didalam menjadi kawan yang setia . mereka kebudakkan didalam mengunakan akal fikiran !

memang nampak happy sokmo ! seronok ! tapi mereka kena la ber fikiran matang sebenarnya bila menyampaikan sesuatu maksud yg tersirat . takkan ada yang dapat mengubah perangai kita melainkan diri kita sendiri kan awak ?

ada yg dah berusia tapi dalam cinta mereka memang tidak pro langsung ! manalah aweks tak lari ! aweks sekarang lebih matang tau bro ! kalau adik -adik maybe boleh dimaafkan lagi ,tapi kalau dah tahap 20an keatas ? jangan nak bangang kan diri awak sendiri . minda  pun  kenalah dipantau sendiri agar ianya tidak menyusahkan diri sendiri dan orang lain jugak !  perangai macam tu  tak menjanjikan apa-apa yg positif pun ! malahan menujukkan yg awak seorang yg kurang ilmu dan akal !



eh !!dinda meroyan ekk? taklaaaa . . .dinda cakap jek heheee

Comments