Skip to main content

UMUR SEMATANG USIA

Senja tadi sewaktu menanti kanak-kanak ditaska diambil oleh ibu mereka , dinda sempat buka blog dinda ni . meninjau ninjau idea lama . ye . . diam tak diam hampir 4 tahun dinda berblog !

yang lawaknya bila baca entri lama-lama , nak gelak guling -guling dibuatnya . haha dah la ejaan macam budak pelat bercakap ! kemudian bahasa sangatlah kurangnya ,tak nampak ayu sangat waktu tu kan heee ~

ye masa merubah segalanya .lagi-lagi kematang diri membuat kita menjadi bertambah dewasa ! bukannya  penambahan usia . belum tentu usia yg meningkat tu menunjukkan yg dia dah matang ! kenapa dinda cakap macam ni ? sebabnya  :

ramai dikalangan kawan alam maya dinda yang dah tua bangka tapi perangai masih macam budak-budak hingusan.  mereka kebudakkan didalam tutur kata , mereka kebudakan didalam menjadi kawan yang setia . mereka kebudakkan didalam mengunakan akal fikiran !

memang nampak happy sokmo ! seronok ! tapi mereka kena la ber fikiran matang sebenarnya bila menyampaikan sesuatu maksud yg tersirat . takkan ada yang dapat mengubah perangai kita melainkan diri kita sendiri kan awak ?

ada yg dah berusia tapi dalam cinta mereka memang tidak pro langsung ! manalah aweks tak lari ! aweks sekarang lebih matang tau bro ! kalau adik -adik maybe boleh dimaafkan lagi ,tapi kalau dah tahap 20an keatas ? jangan nak bangang kan diri awak sendiri . minda  pun  kenalah dipantau sendiri agar ianya tidak menyusahkan diri sendiri dan orang lain jugak !  perangai macam tu  tak menjanjikan apa-apa yg positif pun ! malahan menujukkan yg awak seorang yg kurang ilmu dan akal !



eh !!dinda meroyan ekk? taklaaaa . . .dinda cakap jek heheee

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx