Skip to main content

PESANAN BUAT ABANG


Fakta : semua lelaki tak suka dipanggil dayus !
tapi rupanya tanpa kita sedari seawal kehidupan mereka bersama perempuan lagi
mereka telah menepah status itu.
seawal perkenalan ,perhubungan antara bukan muhrim dan pertalian ikatan perkahwinan lagi
mereka sudah terjebak !
iaitu apa bila dia membiarkan 'perempuannya' tidak menutup auratnya
 lahai kesiannya awak ye bang . . .
bang !kalau dapat awek yg comel-comel tu tahniah lah eah!
tapi dia akan tambah comel bila diberi pendekatan dengan agama
kisah perlunya menutup aurat
kisah siksanya bila tidak menutup aurat
kisah dosa orang sekeliling yg hampir dengannya bila dia sengaja tidak menutup aurat
bang. . .kalau sayang ,kena berani !
kalau cinta ,kena sabar !
kalau suka kena tekun dan yakin !
abang berusaha lah menjaga auratnya
kalau bukan dia jadi hak milik  abang sekali pun
tak salah memimpin hamba Allah spisis  dinda ini  kejalan yang benar dan lurus. .
mereka bukan jahil sebenarnya bang ,
tapi disebabkan mereka terlalu taksub dengan kecantikkan
tu sebab mereka lupa nak tutup auratnya
bantulah dia ya bang ,
bantulah  atas dasar tanggungjawab,
bantulah  agar abang tidak dipanggil 'LELAKI DAYUS' . .

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx