Skip to main content

UNTUNGLAH DAH KAWIN

Lahai macam lama sangat dinda tak meroyan diblog ni rasanya  , bukan apa ,dunia realiti dinda sangat padat  jadualnya , dah  la padat ,mampat pulak tu ! tu yg tiada ruang langsung nak meroyan ! pernah beberapa kali masuk blog tapi line pulak buat onar ,kejap ada ,kejap hilang ! sakitnya hati ini . . .grr

sejak dapat gelaran 'puan ' dunia jadi semakin penuh ! penuh dengan  tanggung jawab yg sangat mencabar ! yg kita sendiri tak pernah terfikir akannya selama ini . . .  haaa tu lah kata-kata sepupu dinda ketika  dinda pulang ke kampung beberapa hari lepas untuk   meraikan  majlis jemput menantu dirumah suami beliau . 

yeke mencabar beb ?  amendenya cabaran ko tu**
ehh dinda buat - buat bengap pulak ni hehe . 

eleh ko ,sekali aku lempang kang baru tau  , haa **
ceh dah dapat suami  garang pulak sepupu dinda nikan  dulu bukan main sayangnya dia kat dinda hmmm . . . 

yela . . aku tau ,dulu ko kalau tidur tak ingatnya nak buat sarapan ke , nak kemas rumah ke , cuci baju ke ,semua tu bila ko bangun mak ko dah siapkan kan ? haa sekarang jawab lah  . .   mana nak adjust waktu rehat , nak adjust makan  minum suami , nak kerja lagi , nak layan suami lagi . . tulaaa sapa suruh ko kawin doe ! hahaha  **
dinda memang suka gelakkan dia ,nanti merah telinga dia kalau dia sedang marah heee .

bongok  ko beb !  **
dia lemparkan tuala mandinya kemuka dinda .

apa ???? **
dinda terkejut dan nak tau gak apa yg bongoknya dinda ni

kawin lah best sengal ! yg haram jadi halal , yg jauh jadi dekat  . . . benda semua dah depan mata doe !hahahaha **
hahh ?? . .   dia gelakkan dinda ???????



Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx