Skip to main content

BANJIR DI AKHIR TAHUN 2014

awak sebenarnya dinda memang ngeri dengan minggu -minggu terakhir tiap bulan disember ,pada setiap tahun .selepas kejadian  tsunami pada tahun 2004 dulu dinda memang seriau ! sebab tu bila tiba musim hujan macam ni dinda mula risau keadaan cuaca dan keadaan alam semula jadi ciptaan Allah ni . . .

Tadi dalam group yg dinda join untuk belajar ilmu  tajuid dan solat di FB tu ,ada beberapa orang sahabat mengepostkan beberapa hal menyedihkan yg belaku di negeri yg dilanda banjir iaitu  Kelantan .

antaranya  kejadian masjid Gua Musang yg ditengelami air hingga ke paras bumbung .sama ada sahih atau tidak ,gambar ini jadikanlah sebagai  iktibar,sebabnya sumber dari internet kita tak boleh percaya 100% jugakkan . apa pun jum sama-sama berdoa ye ~

kalau silap info ini ,dinda mohon maaf . . .

dan yg terkini kisah ini . .

Assalamualaikum ....mohon smua saing sobat solat hajat n doa mohon kslamtan....loni berlaku bot askar yg memberi bantuan di bndar lama gua musang terbalik d bwak arus deras....yg terlibat 2 kluarga bersma anak2 kcik... ibubapa pkai jaket kslmtan yg anak x pkai jaket ..anak dale umur 3 & 4 tahun ..smua hanyut., ALLAHUAKBAR....!!!!

dinda tak berdaya nak teruskan ayat lagi awak  . sebak , sayu , pilu terus datang dalam benak hati ini . sama ada betul atau tidak kejadian itu  , marilah kita sama-sama  berdoa untuk keselamatan mereka ye   . . tolong lah  . . .mereka perlu diselamatkan dari semua kejadian bahaya  ini . ya Allah  . . please selamatkan mereka  . .  . :'(

sebenarnya kalau tiba musim hujan , bukan saja banjir perlu dikhuatiri tapi tanah runtuh pun perlu di ambil berjaga-jaga sebab dibawah tanah ada banyak air yg mengalir laju . . . nauzibilllahiminzaliq ~


tapi tadi ada lagi sorang sahabat beri pendapat beliau didalam group itu , ini pendapat dia , siapa kita nak bangkang. . . dinda cuma kongsi sesama kita . .

Mari bermuhasabah. Tsunami acheh yg dahsyat telah memusnahkan bnyk tempat dan hikmahnya selepas itu penduduknya menegakkan undang2 syariah berlandaskan islam. Seiring dgn hasrat pas utk menegakkan undang2 hudud, bencana ini sbg tanda utk 'membersihkan' kekotoran dan jenayah yg dilakukan tgn manusia. Semoga kejadian di acheh menjadi iktibar supaya tidak mempermainkan hukum Tuhan.


Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx