Skip to main content

HUJAN JEK LINE PROBLEM

bila tiba hujung tahun camni , musim hujan pun datang melanda bumi Malaysia . ok ini biasa lah kita tahu . ini namanya  takdir , bila hujan pasti ada banjir , tak semua tapi boleh dikatakan ada lah jugak lah kan . kalau banjir ramai mangsa dipindahkan . kalau dipindahkan ramai yg tak tidur dirumah memasing ,tapi di pusat banjir  , bila tidur dipusat banjir ,tidurnya tidak selesa macam tidur dirumah ,kesian  mereka kan . . .

padahal bukan ni topik utama dinda kali ni heee . .yg sebenanrya dinda nak cakap walaupun bukan jadi mangsa banjir tapi disebabkan oleh musim hujan ,  ramai rakyat  tak berpuas hati kerana jadi mangsa  line internet terlalu lembab ! apakah ini berpunca dari musim tengkujuh tu ? ini bukan alasan ! sebagai pengeluar ,mereka sepatutnya tahu apakah kesan khidmat mereka bila tiba situasi macam ni , tapi bertahun-tahun macam tiada perubahan langsung !

bukan saja maxis tapi astro la jugak !! hadoii . . .  sakit jiwa , kalau lah tiap kali hujan turun dinda boleh tidur takpe lah jugak , bila hujan je  tidur ,bila tidur je hujan haaa , , , tapi hujan turun pulak masa dinda masih ditempat kerja , adehh longlai terus minda ni ! ke angkasa  melayang la terus mood dinda tu dalam hujan . peh . . . siksa zahir dan batin jugak kalau macam ni lelama  .

tapi dinda masih sayang lagi kat maxis , walau pun perkhidmatan kejap ada ,kejap takde , tapi maxis masih tak main duit orang , tak macam astro ! tup-tup dah naik rm5 ! siaran entah apa-apa jek . . lahaiii kijamnya kan ?

memang gini adat dunia kot ,  yg power boleh tindas  yg tiada apa-apa ni dengan sewenang-wenangnya ?! hmmm . . .  tak lama lagi jawaplah kalau korang jadi  mangsa kaki - kaki boikot semalaya pulak kalau tiada tindakan yg sewajarnya diambil  ! haa masa tu nyesal pun takde guna dah .

**dinda cakap jek !

indahnya taman lepas hujan . . . 



Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx