HUJAN JEK LINE PROBLEM

bila tiba hujung tahun camni , musim hujan pun datang melanda bumi Malaysia . ok ini biasa lah kita tahu . ini namanya  takdir , bila hujan pasti ada banjir , tak semua tapi boleh dikatakan ada lah jugak lah kan . kalau banjir ramai mangsa dipindahkan . kalau dipindahkan ramai yg tak tidur dirumah memasing ,tapi di pusat banjir  , bila tidur dipusat banjir ,tidurnya tidak selesa macam tidur dirumah ,kesian  mereka kan . . .

padahal bukan ni topik utama dinda kali ni heee . .yg sebenanrya dinda nak cakap walaupun bukan jadi mangsa banjir tapi disebabkan oleh musim hujan ,  ramai rakyat  tak berpuas hati kerana jadi mangsa  line internet terlalu lembab ! apakah ini berpunca dari musim tengkujuh tu ? ini bukan alasan ! sebagai pengeluar ,mereka sepatutnya tahu apakah kesan khidmat mereka bila tiba situasi macam ni , tapi bertahun-tahun macam tiada perubahan langsung !

bukan saja maxis tapi astro la jugak !! hadoii . . .  sakit jiwa , kalau lah tiap kali hujan turun dinda boleh tidur takpe lah jugak , bila hujan je  tidur ,bila tidur je hujan haaa , , , tapi hujan turun pulak masa dinda masih ditempat kerja , adehh longlai terus minda ni ! ke angkasa  melayang la terus mood dinda tu dalam hujan . peh . . . siksa zahir dan batin jugak kalau macam ni lelama  .

tapi dinda masih sayang lagi kat maxis , walau pun perkhidmatan kejap ada ,kejap takde , tapi maxis masih tak main duit orang , tak macam astro ! tup-tup dah naik rm5 ! siaran entah apa-apa jek . . lahaiii kijamnya kan ?

memang gini adat dunia kot ,  yg power boleh tindas  yg tiada apa-apa ni dengan sewenang-wenangnya ?! hmmm . . .  tak lama lagi jawaplah kalau korang jadi  mangsa kaki - kaki boikot semalaya pulak kalau tiada tindakan yg sewajarnya diambil  ! haa masa tu nyesal pun takde guna dah .

**dinda cakap jek !

indahnya taman lepas hujan . . . 



Comments