Skip to main content

JUM KITA UBAH

harini dinda ( selaku pemerhati alam maya ) nak berkongsi  pandangan tentang sikap orang Malaysia , bukan pemandangan ye kawan-kawanku  tapi pandangan sahaja  ! kalau disebut pemandangan masa dinda kecik-kecik dulu ,apa yg terbayang diminda dinda haruslah . . . ada sawah padi , matahari dicelah gunung  daik bercabang tiga , burung  terbang 2-3 ekor dikaki dilangit . heee kan awak kan ? ok la itu pemandangan je. now we talking about 'pandangan' !

look ! rata -rata orang kita kenapa suka komplen *complain*kan ? malahan bukan je pada benda yang tidak baik ,malah untuk benda yang baik -baik pun dia orang nak komplen jugak ! nak kutuk jugak ! nak hina jugak ! haish . .

bila ada yang nak buat baik  pasti akan kena kutuk ,cakap lah si polan tu nak tunjuk baik lah ,bajet bagus lah , nak tarik perhatian orang lah , padahal entah -entah diri sendiri pun tak tahu macam mana sempurnanya . perkara ini bukan sekali dinda nampak tetapi selalu ,malahan hari-hari rasanya . apa sedap sangat kutuk orangkan ?

sepatutnya bila ada orang buat baik ,kita sokong dia ! kita puji dia ! kita bersyukur sebab masih ada insan yg berhati mulia kat Malaysia ini . mungkin je kalau dia tak baik mana tapi bila dapat sokongan dan doa dari orang ramai ,maka baiknya akan menjadi sangat baik ! ye tak ? hmm lagi-lagi orang kita , mudah sangat nak kesan buruk orang , mungkin sebab tu orang kita lambat nak maju !

eleh dinda takyah cakaplah kami dah tahu semua ni - haa gitulah kata budak kaki bahan tu

ok . . kalau dah tahu cubalah jadikan nilai murni dalam diri ,agar sentiasa positifkan minda untuk tiap kebaikkan yg orang lain buat ,jangan sesekali diperlekehkan ! tak kiralah apa juga hal ,asalkan benda baik ,jum kita sokong reramai ,janganlah dikutuk pulak !

awak . . dinda ini hanya pemerhati dan paling sedap pun pada dinda saat ni cuma reti makan jajan kat rumah ni  . . .


sedapnya snek perasa strawberry ni hmmm . . .nak lagiii . .nak lagiii . . .!! 

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx