Skip to main content

JUST FOR GUGURLS

kalini dinda nak buat pesanan kat gugurls diluar sana , termasuklah adik dinda , kawan dinda ,kakak dinda dan semua la yg bernama perempuan melayu terakhir .  dan pesanan ini juga buat diri dinda sendiri .

camni . . . selalu dinda peratilah kan , korang tu kalau keluar rumah ,tak kiralah pergi kedai ke ,pergi pasar malam ke , pergi jogging ke , pergi makan -makan ke , pergi mana-manalah senang cakap . pakai tudung tu dah comel dah ! tapi kalau korang pakai t-shirt lengan pendak paras siku sekali pun . . .

Pleaselah . . pakailah innner yg boleh menutup lengan korang sampai ke pergelangan tangan tu . sebab kawasan tu adalah aurat , ye . . .ianya masih lagi aurat ! yang boleh ditunjukkan ialah dua  tapak tangan korang dan muka korang je ok . lain -lain adalah aurat !

kalau yg masih single tu ,kesianlah kat mak bapak korang .
kalau yg dah berkahwin tu , kesianlah kat suami korang .
kalau yg mak bapak dah takde tu ,kesian dosa tetap cari mereka walaupun dah dalam kubur!


sebabnya  semua tu adalah kesalahan korang yg dosanya mereka  tanggung . . pleaselah  . . pakailah pakaian yg memang nampak macam tak 'hot' nampak macam tak berstyle tapi tidak memberi dosa kepada orang lain ! kalau dosa tu awak sorang yg tanggung takpe lah .tapi tidak kan? orang yg tersayang pun terlibat jugakkan ? haa tu la pasal dinda beri tahu ni . . .please la eah ?  simpatilah sikit ,nampak macam pekara ini remeh tapi selagi melibatkan aurat dan dosa ,ianya  wajib diambil perhatian !

kalau yg dah bersuami tu ,jangan kata nak pakai baju lengan pendek ,tapi nak pakai singlet pun takpe asalkan depan suami je ,lain orang tak payah lah  nak tunjuk ! bukan dapat apa pun tunjuk tu , dapat dosa ada lah kan ?

lagi satu . . . kalau boleh takyah la pakai ketat-ketat eah . . .  sakit doe mata orang tenguk nanti , kalau nak ketat jugak boleh tapi cuma sayang awak ketat-ketat , haa tu yg  tak sakit ,tapi sedap huhu

dinda pun bukannya baik sangat tapi bila korang silap ,sebagai kawan dinda wajib tegur sebab dinda sayang kat korang ketat-ketat hmmmm . . .

tu kaki pun nampak kan ? emm kena pakai stokin jugak nanti lepas ni eah ?

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx