Skip to main content

PERKONGSIAN SEORANG SYEIKH

Apa yg dinda kongsikan ini adalah kata-kata seorang syeikh yg dicerita semula oleh seorang sahabat . yg baik apa salahnya dikongsikan ye dok ? kalau benda tak elok ,biar je disimpan diam-diam agar  bisa menjadi angin sendawa  . Yg bakal pupus senyap-senyap di dalam kabus.

dah jum hayati kata-kata syeikh ini :

Kalau dengaq kuliah SYEIKH tadi memang nak nangis Nabi , bila langit mendung, muka nabi berubah terus. Saidatina Aisyah tanya kenapa muka nabi berubah bila tgk langit mendung? jawab nabi sebab waktu mendung ni bala ALLAH turun. 


**Kesian tgk SYEIKH tadi. Mcm tak larat ja (Syeikh demam) 


SYEIKH kata langit skrg ni tahap voltan paling tinggi dah .Tunggu masa bala nak turun. Bala, selagi tak turun, kita boleh solat hajat, mintak jangan turun. Tapi bila dah turun, kita mintak pada ALLAH, ALLAH tolak. ALLAH tk terima dah ,SYEIKH kata, dia mcm nak suruh menteri kedah panggil semua rakyat kedah buat solat hajat di stadium darul aman. Doa mintak ampun. Mintak tak turun bala.Tenat dah skrg ni

SYEIKH paling takut 26,27 ni langkawi nak buat pesta .Dah pilih tarikh 26 tu tarikh bekas tsunami dulu.Org dok tahan tak bagi bala turun. Depa pi buat pesta pulak. Seolah olah dok panggil bala ALLAH turun.Tengok langit. Mendung ja. Berapa hari dah takda matahari. Awan hitam dok tahan air. Tengok langit. Taktau berapa ratus ribu tan air dok ada. Empangan langit besar, tak boleh lawan empangan kita ,Kalau turun tu.. Eh, taktau la

Takut dengar SYEIKH cerita. Ni cerita balik apa SYEIKH cakap tadi Bala ALLAH turun waktu malam, siang pagi waktu dhuha ,Tengok banjir di perlis, kelantan, terengganu, pahang. Tengok kajian. Air naik waktu malam/waktu dhuha



Kat ayat last tafsir tu, bertakwalah kepada ALLAH dan ketahuilah hukum ALLAH itu teramatlah berat ,


Lepas habis tu SYEIKH cerita . Takutt SYEIKH kata baru ni puting beliung dkt sabak bernam.Tuhan tak turun dkt rumah orang.Tuhan bg dkt sawah padi..Tengok banjir punya teruk, tak ramai sgt yg mati. ALLAH nak turun bala pun masih dia bagi rahmat Tuhan tak kejam. Tapi manusia yg kejam terhadap diri sendiri

ALLAH takkan jadikan sesuatu itu sia sia.Mesti ada sebab kenapa ALLAH buat mcm tu.Seolah olah petanda.Tapi kalau kita masih tak paham. .
Masih tak sedar2, taktau laa

Mcm banjir di kelantan. Menteri kata banjir luar biasa.Tengok rantau panjang. Kereta habis hanyut mcm tsunami.Sebab apa tu? Sebab kelantan nak buat hukum hudud.Tapi ada hat orang2 yg dok tentang.Rahmat ALLAH turun dkt org baik ja
Tapi bala ALLAH turun tak kira baik jahat, semua kena 

Syeikh Zainul Asri
Masjid As-solihin 


Allahhuakbar !!

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx