Skip to main content

TAHNIAH KAWANKU

hai

Dinda ni baru lepas stalk timeline kawan - kawan  lama dinda *ofkos la lelaki  . lama dah dia jadi friendlist dinda ni ,tapi  disebabkan dinda sekarang  online bukan untuk sembang-sembang macam dulu  ,so memang kami tak lagi chatting ,rasanya dah hampir 2 tahun lebih kot haaa .

dinda masih ingat lagi masa dinda kenal dia dulu dia masih lagi belajar di Politeknik Melaka tahun 2010 ! Apa yg menarik nya dia ni suka sangat kongsi pasal aktiviti dia kat poli tu ! sampaikan  makan minum apa pun dia beritahu kat dinda . dan macam budak poli lelain ,maggi adalah makanan wajib dia ! haha ,padahal budak tak poli pun makan maggi jugak kan ? dinda je tak makan maggi , entah kenapa memang tak boleh telan maggi ni . . .hmmm serius tak tipu !

pernah dia berhajat kat dinda suruh carikan girlfriend , dan dinda dah pun carikan 2-3 orang girls untuk dia ,tapi dia reject semuanya katanya muda sangat ,* girls  lepasan SPM je pun ,memang patut dia reject! hee

lepas tu dia terus diam membisu , dan agaknya dia malas dah nak mintak bantuan dinda lagi kot *agaknya kata dia ,huh ! ada kawan pun tak boleh harap !  haha kot je laa . .

dan harini !! melintasi timeline dia ! sah ! dia dah kawin pun pada bulan september 2014 lepas ! ya ampunnnnnnn . . .  suka sangat dinda harini .akhirnya dia berjaya jumpa apa yg dia nak ! entahlah sekarang dia kerja di mana agaknya but majlis perkahwinan nampak sangat meriah dan isteri dia memang meletop !! syukur sangat - sangat .akhirnya hajatnya tercapai .

yelah kan . . masa dia request awek kat dinda tu dia masih belajar lagi ,mana ada kerja ,sebab tu Allah tak jumpa kan dia dengan perempuan yg sesuai ,sebab dia kena study dulu , lepastu dapat kan kerja yg boleh memberi keyakinan kepada  perempuan tu dan ibubapanya yg dia layak bergelar suami orang ! menantu orang ! yes ! dia dah  tak bujang lagi hehehe

beb ! bini mu lawa siot ! haha! but sekarang semua perlakuan isteri mu tu kena lah mu tanggung beb , dosa ,pahala dia , aurat dia nombor satu ! jangan nanti perkahwinan ini akan menjadi dosa  mu bertambah-tambah lagi   . harap sangat ok ! tahniah atas status married  mu tu ! teruja sangat aku dengo kannya harini . sumpah mu memang layak kawin ,walaupun abang mu belum lagi kawin hehehe . langkah bendul eah ?


selamat berbahagia  kawan  . .



Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx