Skip to main content

HATI -HATI DUHAI JARI

Jumaat yg sejuk . . . . nak mandi pun teragak -agak tadi . tapi kalau tak siram air pepagi , nanti kepala dinda pening pulak . sebab dari kecil ,mama dah pesan " bangun je dari tidur , terus mandi ! bersihkan diri dari keletihan waktu tidur "


ala mama tu . . . tidur mana ada letih , kecuali kalau mimpi main bola atau main kejar - kejar dengan hantu , haa tu baru la letih kot hmm . .

tapi dididikan selama lebih 20 tahun ini akhirnya jadi rutin bagi dinda , bangun tidur , terus mandi ! dan air sejuk masih kekal menjadi pilihan .

lepas mandi tengok cermin , makin comel doe ! hahaha trylah buat kalau tak caya cakap dinda ni haa .

awak . .  semalam dinda ada kongsi pasal kekanak  hilang kan kat timeline . atas dasar perihatin dinda untuk 2 beradik tu dan atas dasar kesiankan ibubapanya lah dinda turut sama berkongsi kisah itu.

namun apa yg membangangkan keadaan , diwhatsapp dah menjadi satu keserabutan melampau bila mana dikatakan ,
*dah jumpalah *
*masih belum dapat beritalah*
*bapak dia ambiklah*
*emak dia marahlah*


dan macam-macam hal lah . dan akhirnya bila satu malam dinda ikuti kisahnya , akhirnya pagi ni dinda kena 'delete' perkongsian dinda ditimeline tu. sebabnya ?

Sebabnya ini dah jadi kes polis , dan pihak polis dah mengeluarkan amaran untuk tidak meViralkan kes ini di laman social lagi . dan biarkan saja pihak polis yg buat kerja ni demi keselamatan kanak -kanak tersebut.


hmmm . . . so?
so . . kita enjoy !!


aip . .aip . . so . . .marilah kita sama-sama doakan kanak-kanak duaberadik tu selamat ditemui dan mak bapak dia pun hati jadi tenang . setenang air dikali . haaa


ha ah kan . . kalau semua nak jadi polis , nanti polis nak jadi apa pulak ek? kesian polis kan awak kan . .



huh ! nak tolong pun tak bagi ! dekot !!!!

dan  lagi satu dinda harap sangat kat abang , kakak yg dah bercerai dengan pasangan memasing tu , janganlah nak banyak hal pasal penjagaan anak-anak korang ok . banyak dan berlaku , anak hilang ,tup tup dapat berita , bekas suami bawa lari sebab rindu kat anaknya . dah tu kata pulak kes culik lah , hilang lah . . grrrr . . . banyak lagi  benda kami nak fikir lah kak , nak fikir GST lagi , nak bayar PTPTN lagi , nak cari kerja  yg lebih mantap lagi , nak fikir pasal . . . pasal . . . ahh banyaklah kalau nak disenaraikan dalam ni . hmm lain kali hati-hati lah ye . nanti orang marah kalau sedar kena bohong dengan status korang tu haa . .dinda ingatkan jek .


dinda ni kehilangan jugak ni kalau awak nak tau haaa . . .dinda dah  hilang fokus hahaha

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx