HATI -HATI DUHAI JARI

Jumaat yg sejuk . . . . nak mandi pun teragak -agak tadi . tapi kalau tak siram air pepagi , nanti kepala dinda pening pulak . sebab dari kecil ,mama dah pesan " bangun je dari tidur , terus mandi ! bersihkan diri dari keletihan waktu tidur "


ala mama tu . . . tidur mana ada letih , kecuali kalau mimpi main bola atau main kejar - kejar dengan hantu , haa tu baru la letih kot hmm . .

tapi dididikan selama lebih 20 tahun ini akhirnya jadi rutin bagi dinda , bangun tidur , terus mandi ! dan air sejuk masih kekal menjadi pilihan .

lepas mandi tengok cermin , makin comel doe ! hahaha trylah buat kalau tak caya cakap dinda ni haa .

awak . .  semalam dinda ada kongsi pasal kekanak  hilang kan kat timeline . atas dasar perihatin dinda untuk 2 beradik tu dan atas dasar kesiankan ibubapanya lah dinda turut sama berkongsi kisah itu.

namun apa yg membangangkan keadaan , diwhatsapp dah menjadi satu keserabutan melampau bila mana dikatakan ,
*dah jumpalah *
*masih belum dapat beritalah*
*bapak dia ambiklah*
*emak dia marahlah*


dan macam-macam hal lah . dan akhirnya bila satu malam dinda ikuti kisahnya , akhirnya pagi ni dinda kena 'delete' perkongsian dinda ditimeline tu. sebabnya ?

Sebabnya ini dah jadi kes polis , dan pihak polis dah mengeluarkan amaran untuk tidak meViralkan kes ini di laman social lagi . dan biarkan saja pihak polis yg buat kerja ni demi keselamatan kanak -kanak tersebut.


hmmm . . . so?
so . . kita enjoy !!


aip . .aip . . so . . .marilah kita sama-sama doakan kanak-kanak duaberadik tu selamat ditemui dan mak bapak dia pun hati jadi tenang . setenang air dikali . haaa


ha ah kan . . kalau semua nak jadi polis , nanti polis nak jadi apa pulak ek? kesian polis kan awak kan . .



huh ! nak tolong pun tak bagi ! dekot !!!!

dan  lagi satu dinda harap sangat kat abang , kakak yg dah bercerai dengan pasangan memasing tu , janganlah nak banyak hal pasal penjagaan anak-anak korang ok . banyak dan berlaku , anak hilang ,tup tup dapat berita , bekas suami bawa lari sebab rindu kat anaknya . dah tu kata pulak kes culik lah , hilang lah . . grrrr . . . banyak lagi  benda kami nak fikir lah kak , nak fikir GST lagi , nak bayar PTPTN lagi , nak cari kerja  yg lebih mantap lagi , nak fikir pasal . . . pasal . . . ahh banyaklah kalau nak disenaraikan dalam ni . hmm lain kali hati-hati lah ye . nanti orang marah kalau sedar kena bohong dengan status korang tu haa . .dinda ingatkan jek .


dinda ni kehilangan jugak ni kalau awak nak tau haaa . . .dinda dah  hilang fokus hahaha

Comments