Skip to main content

MIMPI SIANG MALAM

Dengan mood entah apa- apa ni , dinda nak kongsikan satu kisah kat awak ah !

semalam dinda tidur macam biasa , tidur awal ! eh lupa nak beritahu yg dinda ada kat kampung dinda *Muar , Bandar Maharani .

Dalam keasyikan tidur , dinda boleh termimpikan sorang sahabat dinda yg merupakan seorang ibu tunggal ber anak 4! nak jadikan cerita , waktu ni , dia masih berada di Mekah kerana mengerjakan umrah selama 3 minggu .

yg menariknya dalam mimpi tu , seperti kami berada dalam majlis membaca al-Quran . dan dinda pun join sama .

tapi sahabat dinda tu seboleh -boleh nak suruh dinda yg baca sorang sedang dia dan anak-anaknya hanya pegang je al-Quran itu.

dinda hairan , kenapa dinda ? dia jawab , dinda pandai mengaji dengan baik dan suara dinda sedap .

hah??? dinda pun masih belajar ilmu tajuid , mana dia tahu dinda pandai mengaji nya?

owh . . . lupa kan mimpi ! dalam mimpi macam-macam boleh jadi kan? heee dan dinda pun penuhi permintaannya hanya dengan bacaan al-Fatihah !

tapi kan , ye . . .dinda memang sedang belajar tajuid dan hanya ilmu itu je yg dinda kena belajar untuk mantapkan lagi bacaan dalam al-Quran .

bila dinda sedar dari tidur , dinda hanya senyum sebab kata orang bila kita mimpikan seseorang , tu tandanya dia ingat kat kita .


harap sangat sahabat dinda tu sihat sejahtera disamping menjalankan umrah ditanah suci itu.

Dinda pun ada cita-cita nak pergi umrah dan ini lah impian dinda selama ini . dan ini bukan mimpi hendaknya. aamiin. . . .


dan tadi tidur petang , dinda mimpi kiss mr moon pulak?!! ahh gatal betul mimpi siang hari ni kan ! hmm .  . . rindu pada yg tak sudi , memang lah kena chop gatal ! haha

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx