MIMPI SIANG MALAM

Dengan mood entah apa- apa ni , dinda nak kongsikan satu kisah kat awak ah !

semalam dinda tidur macam biasa , tidur awal ! eh lupa nak beritahu yg dinda ada kat kampung dinda *Muar , Bandar Maharani .

Dalam keasyikan tidur , dinda boleh termimpikan sorang sahabat dinda yg merupakan seorang ibu tunggal ber anak 4! nak jadikan cerita , waktu ni , dia masih berada di Mekah kerana mengerjakan umrah selama 3 minggu .

yg menariknya dalam mimpi tu , seperti kami berada dalam majlis membaca al-Quran . dan dinda pun join sama .

tapi sahabat dinda tu seboleh -boleh nak suruh dinda yg baca sorang sedang dia dan anak-anaknya hanya pegang je al-Quran itu.

dinda hairan , kenapa dinda ? dia jawab , dinda pandai mengaji dengan baik dan suara dinda sedap .

hah??? dinda pun masih belajar ilmu tajuid , mana dia tahu dinda pandai mengaji nya?

owh . . . lupa kan mimpi ! dalam mimpi macam-macam boleh jadi kan? heee dan dinda pun penuhi permintaannya hanya dengan bacaan al-Fatihah !

tapi kan , ye . . .dinda memang sedang belajar tajuid dan hanya ilmu itu je yg dinda kena belajar untuk mantapkan lagi bacaan dalam al-Quran .

bila dinda sedar dari tidur , dinda hanya senyum sebab kata orang bila kita mimpikan seseorang , tu tandanya dia ingat kat kita .


harap sangat sahabat dinda tu sihat sejahtera disamping menjalankan umrah ditanah suci itu.

Dinda pun ada cita-cita nak pergi umrah dan ini lah impian dinda selama ini . dan ini bukan mimpi hendaknya. aamiin. . . .


dan tadi tidur petang , dinda mimpi kiss mr moon pulak?!! ahh gatal betul mimpi siang hari ni kan ! hmm .  . . rindu pada yg tak sudi , memang lah kena chop gatal ! haha

Comments