Skip to main content

ZIARAH BUNGA DIPLKN

sejak petang semalam , dinda habiskan waktu cuti bersama yg tersayang. lain tak  bukan dia adalah adik manja dinda si bunga .

dengan izin , dinda bawa dia ke chalet berhampiran dan disana kami sama - sama melepaskan rindu masing-masing .


dinda layan rindu depan laptop , bunga layan rindu dengan handpon . hee kaki online memang gitu gaknya .

 maklumlahkan , dah beberapa minggu tak jumpa . tak dapat call , tak dapat dengar suara .tak dapat nak mengade - ngade .


dinda pun dah lama rasanya  tak dapat tenguk senyuman manja dia . tak dapat gaduh dengan dia . sebab dinda dan bunga kalau tak gaduh tu bukan kami namanya . sibling more happening with fighting hehe ahh merepek la fakta ini .

dan harini sekali lagi , dinda kena lepaskan dia semula ke kem selepas beberapa jam bersantai bersama . wajah mama pun dinda tenguk happy je sepanjang hari disini . mama , ayah , adik pun  rindu bunga sangat - sangat tu  tapi masing - masing masih lagi nak tunjuk ego masing . ahh biarkanlah

banyak perubahan pada bunga :
pipi dah tembam
kulit dah agak gelap
badan makin mampat
wajah ada sedikit gelisah
tapi senyuman masih manja hee

bila waktu melawat hampir tamat , wajah bunga makin suram . dilingkaran matanya ada barisan airmata yg cuba dia tahan .  dan akhirnya memang jatuh juga dipipi gebu bunga .  dada dinda yg beku , akhirnya menumpahkan lagi airmata kasih seorang kakak yg  comel . . . eh ! typo . . hee

dalam pelokkan kasih ,  bunga sempat berbisik . . orang sayang lu sampai mati kak . .hmmmm ** dinda jawab dengan airmata dan senyuman .


alhamdulillah . . perpisahan kali ini dah mendidik kami erti  kasih sayang yg kami sengaja sorokkan selama ini .


yg sebenarnya dinda nak cakap yg dinda sayang adik dinda tu lebih dari apa yg dia tahu . tapi lidah dah kelu sebab airmata , air peluh , air hidung ,semua dah keluar . .


ok  lah dinda nak ambil air sembahyang pulak , marilah menuju kejayaan ! ermm , masjid kat sini cantik - cantik , tapi yg datang semua orang tua , mana pemuda harapan bangsa ???? solat dirumah barangkali **besangka baik **

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx