ZIARAH BUNGA DIPLKN

sejak petang semalam , dinda habiskan waktu cuti bersama yg tersayang. lain tak  bukan dia adalah adik manja dinda si bunga .

dengan izin , dinda bawa dia ke chalet berhampiran dan disana kami sama - sama melepaskan rindu masing-masing .


dinda layan rindu depan laptop , bunga layan rindu dengan handpon . hee kaki online memang gitu gaknya .

 maklumlahkan , dah beberapa minggu tak jumpa . tak dapat call , tak dapat dengar suara .tak dapat nak mengade - ngade .


dinda pun dah lama rasanya  tak dapat tenguk senyuman manja dia . tak dapat gaduh dengan dia . sebab dinda dan bunga kalau tak gaduh tu bukan kami namanya . sibling more happening with fighting hehe ahh merepek la fakta ini .

dan harini sekali lagi , dinda kena lepaskan dia semula ke kem selepas beberapa jam bersantai bersama . wajah mama pun dinda tenguk happy je sepanjang hari disini . mama , ayah , adik pun  rindu bunga sangat - sangat tu  tapi masing - masing masih lagi nak tunjuk ego masing . ahh biarkanlah

banyak perubahan pada bunga :
pipi dah tembam
kulit dah agak gelap
badan makin mampat
wajah ada sedikit gelisah
tapi senyuman masih manja hee

bila waktu melawat hampir tamat , wajah bunga makin suram . dilingkaran matanya ada barisan airmata yg cuba dia tahan .  dan akhirnya memang jatuh juga dipipi gebu bunga .  dada dinda yg beku , akhirnya menumpahkan lagi airmata kasih seorang kakak yg  comel . . . eh ! typo . . hee

dalam pelokkan kasih ,  bunga sempat berbisik . . orang sayang lu sampai mati kak . .hmmmm ** dinda jawab dengan airmata dan senyuman .


alhamdulillah . . perpisahan kali ini dah mendidik kami erti  kasih sayang yg kami sengaja sorokkan selama ini .


yg sebenarnya dinda nak cakap yg dinda sayang adik dinda tu lebih dari apa yg dia tahu . tapi lidah dah kelu sebab airmata , air peluh , air hidung ,semua dah keluar . .


ok  lah dinda nak ambil air sembahyang pulak , marilah menuju kejayaan ! ermm , masjid kat sini cantik - cantik , tapi yg datang semua orang tua , mana pemuda harapan bangsa ???? solat dirumah barangkali **besangka baik **

Comments