BERSANGKA BAIK

Pukul 6:30 petang :

Sambil minum nescafe panas , makan jajan dan roti kegemaran,  dinda sempat on twitter .

Dinda ni  kalau  bertweet dan mention dengan adik Zaid barpacs tu jawapnya tak cukup jari dinda nak menekan keypad handphone dinda ni . maklumlah kan Zaid tu kaki bahan nombor dua di kawasan dia . dimana Zaid tinggal?? Shh rahsia tapi dengar khabar di planet pluto tempat melepak dia   waallahhualam . .


Tengah dinda syok , taip makan , taip makan . . tetiba tekak dinda ada rasa kurang menyenangkan pulak . jajan oats dinda tu rasa seperti susu masam! Ye rasa susu basi !! Yarckkkk. . .




dinda lari ke sink dan keluarkan semua yg dlm mulut .nasib belum telan **eh ! Macam dah tertelan jugak lah * dan dinda dapati ada beberapa ekor ' bubuk ' didalam oats tadi!! bluekkk !!! Perhh . . .


Apa itu bubuk?

Ia menyerupai kumbang yg selalu terdapat dalam beras , tepung gandum dan semua jenis bijirin didunia ni.

Dan kalau awak nak tau , masih ada beberapa ekor lagi yg berkeliaran didalam plastik pembungkus oats tadi ! Yarckkk kembang tekak dinda dan terus termuntah *tapi tak muntahkan semua sebab sayang woo dinda dah telan hampir 4 bungkus dah masuk perut ni .hmmm malangnya yg ke 5 pulak reject  . . kuaja betul lah pengusaha . ini mesti diaorang dah  masukkan stock  lama kedalam bungkusan yg baru . dasar !!

Nah bukti !





Awak . . .hmm kalau esok dinda mati sebab termakan bubuk sebanyak 2-3 ekor tu , please ampunkan dosa -dosa dinda yg dinda dah buat kat awak eah . kenangkan lah semua kenangan antara kita dulu . dan berdoalah biar dinda mati dalam keadaan beriman . heee


AWAK  !! Mama sebenarnya dah cakap jangan beli natang jajan ni tau . . tapi dinda ni degil ! nak jugak ! Nak jugak ! Haaa kan  . . derhaka lagi cakap mama , kan dah dapat musibah nya :(

Tapikan awak . . . dalam hati dinda berdoa je ni .mohon sangat-sangat  dengan tertelannya bubuk-bubuk  itu , harap sesangat muka dinda ni bertambah cun ! kot lah makan bubuk boleh jadi awet muda , putih bersih dan bercahaya . Qu puteh kompem tergugat !!  . . . hahaha

Dan kalau tengah malam ni dinda asik masuk keluar tandas , dinda akan cakap dlm hati ini


" sesungguhnya  . . inilah pembuangan toksid yg sihat " hehehe bersangka baik lah kita kan awak kan?

Hmmmm . . .


*Tuhan jagakan dia , dia kekasihku , kan kekal milik ku . . .*


Comments

Muhd Zaid said…
bubuk??...jadi anak alien nanti...haha 😜😜
Yenda Ixati said…
Heee takpe alien tu mahluk yg setia :p