Skip to main content

CALUN DATANG MINANG

Lokasi : Berbaring tepi pantai
Suspek : Dinda , Bungahati , Fibo
Waktu : lepas isyak tapi belum subuh
Aktiviti : kira bintang dilangit malam


krikkk .. Krikkk

Kau beb kalau orang datang minang apa yg kau target dulu ? Kata Fibo buka tajuk lepak malam tu.

Wa? Wa awal-awal cakap , wa tak nak anak orang kaya k , tapi kalau anak sultan wa  rembat ah kan  . .lain-lain wa fikir pasal agama dia ah kot , sebab wa pun rapuh iman ni beb . .  kata Bungahati macam ada gaya  belagak pun ye budak ni hmmm .

Lu sis?? Fibo tanya Dinda .masa tu fikiran dinda entah ke mana .

Errr. . . err. . hah??? Akak ? Orang datang minang ? Hmmm first mohon sangat bukan laki orang . then pandai masak , lepas tu pandai jaga anak , lepastu boleh kemas rumah , sambil tu reti ah buat kueh untuk minun petang or sarapan pepagi ke . pandai buatkan cheesecake kalau akak  ngidam .then pandai cuci baju , sidai baju , lipat kain baju . lepastu kan . .  haaa pembersih . .  manja .  . lembut kulit wajahnya takde misai pun boleh laa . . ermmm lagi satu . . aaaa ape ekk ?? Hmmmm


Oiii !! Kalau macam ni selera lu beb , wa nak suruh mama pinang kan pondan untuk lu lah hahahaha gelak bungahati bersungguh diikuti si Fibo ngok ngek tu hahaha

Well . . lu suruh ah mama , nanti abang ipar lu jugak yg pondan , bukan abang ipar orang lain pun kan haaaa. .nak sangat kan??  haha dinda bagi alasan .

Ermmm jangan ah beb , ganas-ganas wa ni , tak pernah lagi teringin nak cari calon suami yg serupa lu impikan tu grrr  . . . si bungahati merengus menyampah kat dinda hahaha

Dah korang sibuk pasal calon akak  kan? Hahaha tu lah calon-calonnya .

What??? Calon-calonnya??? Kau biar betul sis?? Ishhhh Fibo tenung mata dinda tepat !!


Hahaha dinda gelakkan je budak lelaki tak siap tu terpinga-pinga kat tepi pantai.

Oklah . . chaw !  Akak  nak solat tahjud kejap . korang lepak ah dulu k . nanti kalau mengantuk masuk chalet tau . jangan korang membuta tepi pantai ni pulak .hanyut sampai cherating pulak  nanti hahaha .

Emmm yelaaa boss . . .diaorang just tunjuk tumbs up kat dinda . . .  opss and onemore . . . .jangan gossip pasal akak eah? Haaaa ^^

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx