ABAIKAN JE RASA ITU


Apa lah  . .  cuma marahkan nyamuk , bakar pulak kelambu ! Bila kelambu terbakar secara logikal , rumah pun turut dijilat api ! So ?  Apa jadi ? Tinggallah tuan rumah sehelai sepinggang , tu kira nasib badan lah kan , kalau nak dijadikan cerita , tuan rumah pun cuma tinggal  nama dan abu saja . Hmmm semua sebab marahkan nyamuk je . Memang tak masuk dek akal . Tapi itulah kait mengaitnya  kejadian .

Realitinya dlm hidup ini , bila seseorang tu marahkan seseorang , dia pasti akan melarat - larat marahkan orang  yg bersangkut paut dengan orang yg dia marahkan tu . Eh ! Awak faham tak apa yg dinda maksudkan tu ? Cuba baca sekali lagi slowly .


Ada orang marahkan cikgu , dia tak buat homework yg cikgu beri
Ada orang marahkan polis , dia rempuh sekatan jalanraya didepan mata
Ada orang marahkan pekedai runcit , seminggu tak beli beras
Ada orang marahkan suami , sebulan tidur kat ruang tamu
Ada orang marahkan gf , dia tak tegur langsung kakak gfnya


Haaaaa semua sebab mereka MARAH , tapi dlm masa yg sama ,kemarahan mereka tu dah buat mereka dapat bala atau pun  terlepas peluang - peluang yg terhebat untuk mereka pastinya . Rugi kalau ada rasa marah ni , sebabnya , orang yg suka marah - marah  , otak nya , mindanya cepat lemah , cepat letih , dan akhirnya  dia akan jadi orang yg seakan - akan tidak waras .hmmm . . . Bertabahlah .


dinda marah jari ni asik typo jek hmm dah gemok ke ek?  Ehh ! Termarah pulak . . . .heee

Comments

anak jawe said…
xmo mrh2 nnt jri gomok.. hihii
Yenda Ixati said…
Heee , ok ok tak jd lah mrh :)