Skip to main content

ABAIKAN JE RASA ITU


Apa lah  . .  cuma marahkan nyamuk , bakar pulak kelambu ! Bila kelambu terbakar secara logikal , rumah pun turut dijilat api ! So ?  Apa jadi ? Tinggallah tuan rumah sehelai sepinggang , tu kira nasib badan lah kan , kalau nak dijadikan cerita , tuan rumah pun cuma tinggal  nama dan abu saja . Hmmm semua sebab marahkan nyamuk je . Memang tak masuk dek akal . Tapi itulah kait mengaitnya  kejadian .

Realitinya dlm hidup ini , bila seseorang tu marahkan seseorang , dia pasti akan melarat - larat marahkan orang  yg bersangkut paut dengan orang yg dia marahkan tu . Eh ! Awak faham tak apa yg dinda maksudkan tu ? Cuba baca sekali lagi slowly .


Ada orang marahkan cikgu , dia tak buat homework yg cikgu beri
Ada orang marahkan polis , dia rempuh sekatan jalanraya didepan mata
Ada orang marahkan pekedai runcit , seminggu tak beli beras
Ada orang marahkan suami , sebulan tidur kat ruang tamu
Ada orang marahkan gf , dia tak tegur langsung kakak gfnya


Haaaaa semua sebab mereka MARAH , tapi dlm masa yg sama ,kemarahan mereka tu dah buat mereka dapat bala atau pun  terlepas peluang - peluang yg terhebat untuk mereka pastinya . Rugi kalau ada rasa marah ni , sebabnya , orang yg suka marah - marah  , otak nya , mindanya cepat lemah , cepat letih , dan akhirnya  dia akan jadi orang yg seakan - akan tidak waras .hmmm . . . Bertabahlah .


dinda marah jari ni asik typo jek hmm dah gemok ke ek?  Ehh ! Termarah pulak . . . .heee

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx