Skip to main content

BUNGA HATI KALUT LA

Hari jumaat sudah ! Alhamdulillah Allah beri keizinan kepada kita untuk sehari lagi bernafas dibuminya . Tengs Allah . . ..

Semalam dinda plan tak masuk taska untuk pergi jelaskan semua bil rumah mama ni . Al maklum jumaatkan semua pejabat tutup di Johor . Bila semua bil dah berlonggok , dan duitnya pun sudah berbaris untuk ditaburkan ke pejabat pos , pejabat TNB , kedai astro , kedai maxis , pejabat SAJ , dinda sempat lagi online sementara menanti pukul 9. Dinda kalau keluar memang suka pukul 9 ,tah tak tahu kenapa ,tapi memang 9 .

Tapi belum pun pukul 9 , tetiba dinda dapat panggilan dari adik dinda sebunga hati . Beliau ditaska masa tu bersama mama .

" kak ! Baby Ninie nangis ni , orang tak pandai pujuk la ,dari datang sampai sekarang asik menangis je ni aa , kak lu datang sinilah kejap beb ."

" La . .sakit perut kot ,akak nak pergi bayar bil kan kejap lagi ni "

"Orang dah sapu minyak dah perut dia ,tapi nangis jugak aaa , cepatlah beb ,apa tah naknya dia ni , pening la dengar dia menangis jek "

" mama mana ? Suruh la mama tengokkan , dia tak sihat ke ?"

" mama sibuk nak siapkan makanan budak -budak , mama suruh orang jaga Ninie ni , a ah dia demam . Tapi orang nak bagi ubat pun tak dapat , kalau dah asik menangis je dari tadi "

" masukkan la dalam buai "

" sudah . . . Orang dah masukkan dah , lagi kuat dia jerit, dah la beb , datang la cepat ,kesian aa budak ni . . .ermm "

**suara adik dinda tetiba sebak je bunyinya **


"Ok ok , kejap akak siap jap ,  sabar jap ,jangan kau lempang budak tu sudah ah , siap kau nanti , akak bukan pecaya emo kau tu , kang tak memasal merah punggung budak tu kang ,ingat !!"

" ye ye ingat , tengah tahan sabar la ni , cepat aaa kaaaakkkk ! "

Suara bunga agak keras diringi suara baby ninie yang terjerit jerit menangis . Dinda pun simpan semua bil dan duit yg nak dileburkan tu . Hmm nampaknya memang kena batalkan la program harini . Dengar suara bunga hati , suara baby ninie , dinda dapat rasa ada sesuatu yg tak kena kat taska .


15 minit kemudian dinda dah tiba dimuka pintu taska . Beberapa orang kanak - kanak sedang  menyusu  sambil berbaring didepan tv .

mama keluar bila dengar pintu dibuka ,

" assalammualaikum ma " dinda pun masuk dan bersalaman dgn mama ,"

"mana mia? "

"Waalaikumsalam " *sambil jari mama menunjuk kearah bilik yg ditempatkan untuk baby tidur .

"ninie demam kata ibu dia tadi , ibunya nak cuti tak dapat sebab minggu lepaskan dia dah cuti seminggu sebab balik kampung "

" ohh ,ok ,kejap ye ma ,dinda terus kebilik tidur baby tu , dan bila dinda sampai dalam bilik , bunga hati dah berpeluh peluh , atas meja berselerak dengan ubat demam ,ubat batuk dan selsema milik baby , susu  berterabur ,botol susu tergolek , minyak yuyi dah hilang kemana tah penutupnya ,Dan baby ninie sedang menangis dalam pelukkan bunga hati .

" ayah dia tak balik lagi ke ?" Kesian mama dia dgn baby. Hahahaha dinda sakat bunga yg tengah gabra dan keletihan tu .

"Kuaja !!! Amek budak ni la ,orang dah  berpeluh ketiak layan dia ,asik nangis jek !?!"

Hahaha aalolo . . Baru anak demam ,belum laki yg demam hahaha meh ,meh ninie . . Mama marah awak ye ?


Bunga jeling dinda dan tetiba dia nangis. . .

"Ermmm kak . . .orang penat aaa . . ""

" ishh sabarlah ,  Mana ada kerja yg tak penat , tidur pun penat kot "

Jawab dinda sambil pujuk baby ninie ,dan bila didada  dinda ,ninie pun diam sambil hisap puting tiruan milik dia . Haa puting tiruan ok , kena pahamkan ayat tu . Hahhaha

Setelah dibelai -belai dalam pelukkan , ninie lena ,dan dinda pun masukkan dia dalam buaian , lena dia tidur selepas menangis hampir 2 jam . . .kesian ninie , kesian bunga hati dinda ni .




Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx