SOALNYA HATI

Hati . . .bila  dia dah hancur memang tak boleh dicantumkan semula . Bila dah berkecai sangat lah tidak mampu bertahan . Makin dibiarkan semakin itulah kerosakkannya akan menyelinap dan makan dalam .ini bakal mengundang bahaya !

Paling sulit bila sedang sakit hati . Semua kerja yg dilakukan tidak munasabah sebab  ketika sakit hati , otak lemah utk berfikir , semua perlakuan dihasilkan dari gerak hati . Selalunya hasil sakit hati pasti akan menyusahkan orang lain dan bakal menyakitkan hati orang lain jugak !

Senang hati sangat indah . Orang macamni punya riak wajah yg sentiasa ceria . Happy sokmo ! Orang sekeliling pun kekadang akan rimas dengannya sebab 24 jam asik mereng je . Padahal dia sedang senang hati , tapi boleh juga buat orang màkan hati . . .haha

Apa penawar hati yg hitam ? Sentiasalah beristigfar .kerana dengan beristigfar , Allah akan padamkan tiap titik hitam yg melekat dalam hati itu . Beristigfarlah sepanjang masa yg awak mampu .mungkin Allah akan beri hidayahNya .

Manakala terasa hati itu berlaku bila kita bergurau , kemudian someone tu ungkitkan kenangan sedih yg kita cuba simpankan didalam kotak ingatan . . . .  Nangis terus .


Dinda pulak akan sebak bila orang cuba buat lawak yg menyedihkan hati dinda , so lepasni hati -hatilah ye kalau nak buat lawak , mungkin kita akan berhenti jadi kawan bermula dari situ . .



Tak semua sejarah itu boleh buat kita tersenyum .

Comments