Skip to main content

SOALNYA HATI

Hati . . .bila  dia dah hancur memang tak boleh dicantumkan semula . Bila dah berkecai sangat lah tidak mampu bertahan . Makin dibiarkan semakin itulah kerosakkannya akan menyelinap dan makan dalam .ini bakal mengundang bahaya !

Paling sulit bila sedang sakit hati . Semua kerja yg dilakukan tidak munasabah sebab  ketika sakit hati , otak lemah utk berfikir , semua perlakuan dihasilkan dari gerak hati . Selalunya hasil sakit hati pasti akan menyusahkan orang lain dan bakal menyakitkan hati orang lain jugak !

Senang hati sangat indah . Orang macamni punya riak wajah yg sentiasa ceria . Happy sokmo ! Orang sekeliling pun kekadang akan rimas dengannya sebab 24 jam asik mereng je . Padahal dia sedang senang hati , tapi boleh juga buat orang màkan hati . . .haha

Apa penawar hati yg hitam ? Sentiasalah beristigfar .kerana dengan beristigfar , Allah akan padamkan tiap titik hitam yg melekat dalam hati itu . Beristigfarlah sepanjang masa yg awak mampu .mungkin Allah akan beri hidayahNya .

Manakala terasa hati itu berlaku bila kita bergurau , kemudian someone tu ungkitkan kenangan sedih yg kita cuba simpankan didalam kotak ingatan . . . .  Nangis terus .


Dinda pulak akan sebak bila orang cuba buat lawak yg menyedihkan hati dinda , so lepasni hati -hatilah ye kalau nak buat lawak , mungkin kita akan berhenti jadi kawan bermula dari situ . .



Tak semua sejarah itu boleh buat kita tersenyum .

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx