Skip to main content

TERIMA KASIH ALLAH

Belum pun April tiba untuk berkuat kuasanya GST , barang keperluan terutama barang makanan dah mula naik harganya . bukan je harga bahan kering tapi makanan dikedai makan pun dah mula naik harga dengan harga yang sangat mengarut . kadang kala tu macam tak masuk diakal .

Hmm tapi tak semualah yg dinda maksudkan .cuma segelintir je yg ambil kesempatan pasal GST ni . mereka mungkin terlalu taksub untuk harga baru yg menjerut  leher pelanggan mereka sendiri . mereka lupa diluar sana masih ada perniaga yg punya akal fikiran yang waras . yang punya belas kasihan untuk tidak sewenang-wenangnya menaikkan harga hingga tak masuk diakal . semoga Allah perluaskan  rezeki pada peniaga yang tak mencekik darah pelangan - pelanggannya . . .aamiin

Satu je yg dinda pelik orang Malaysia ni . apalah sedapnya makan kat kedai yg jual air teh O ais sampai Rm 7.00 tu  ??kek sepotong rm 8.00??  Padahal kat tempat lain boleh dapat dengan harga rm1.20 sahaja . dan kek sedap pun sepotong baru lah rm4-5 sahaja pun .

Kalau setakad nak jaga standard sampai bila pun takkan naik standard tu . cuba biarkan lah standard tu jalan sendiri dan tak perlu dijaga setiap hari . mungkin aja orang lain akan respek awak sebab bijak guna wang dan bijak guna akal .

Buat apa masuk kedai mahal-mahal jualannya lepas tu update kat laman sosial dengan caption mengeluh . . .

" ala . . ai makan kat sini mahal la. . you alls tengok pic ni , mahal ke murah ni you alls . . . ermm . .ermm . .peaceeee . . ."  hati-hati keluhan awak tu sangat berharga selepas tiba musim GST nanti . dan ada beberapa minggu lagi je tau.


Heeee dinda tengok aja . sebab dinda tak minum teh O ais berharga rm 7.00 tapi dinda biasa bancuh sendiri teh O , beli limau then masukkan kesemuanya dalam ais yg di bekukan sendiri oleh peti ais dinda dirumah .dan aisnya kompem air masak yg bersih  dan bertapis . insya Allah tiada keluhan selepas menikmatinya .

Terima kasih Allah kerana beri dinda akal . Alhamdulillah~

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx