Skip to main content

JUM MEROYAN



Jdt 3 - Kelantan1 . . Itu cerita malam tadi  lah dan siang ni kita dah jadi  1 Malaysia semula ! Dapat  3 kah , dapat 1 kah , kita semua tetap kena beli barangan yg ada GST  dinegara ini . . .  Ahh  . . .Tu pun kisah yg dah tak hot , maklumlah kan dah masuk hari yg ke 19 , orang ramai pun dah letih merungut , ok la , diam lebih baik dari cakap dengan  dinding !Pesan dinda " mereka " yg amek kesempatan ,sila abaikan ! Duit dari purse awak duit awak !! ** erk . .  ini jarum baik punya **


Awak . . . Siapa kita nak mengubah takdir ? Ye ,kita bukan siapa-siapa .

Siapa kita nak mengubah paras rupa ?Bersyukurlah pada keindahan wajah tu ,tak perlu diubah bulu kening seperti hagemaru

Siapa kita nak mendesak orang utk kasihkan kita ,sayangkan kita , rindukan kita ,Sedangkan kesemua perasaan  itu hadir dalam diam ,tanpa disedari oleh sesiapa .

Ishhh . . .janganlah nak salah sangka ,Kata cinta itu buta ,sedang merindu pun sakit ,menyinta lagi lah perit !

Ramai terjerumus dilembah asmara ,namun hakikatnya kecewa . Punca tak dapat dikesan , risiko kena lah tahan , segalanya berkemungkinan  .

Awak . . Sebenarnya dinda nak beritahu ni , jauh mana jarak dinda dengan awak ,sikitpun tiada benci atau bimbang dihati ,kerana keikhlasan yg dulunya menjadi tunggak jiwa ,memang masih kukuh dirasa .

Ini bukan madah berhelah ,tapi ini luahan perasaan peminat Nestcafe tarik homemade air tangan sendiri , jangan mimpi minum luar lagi ,19 hari dibelenggu GST

Argh . . . Aku sayang kamu  ,manja . . . Jum ngeteh ~

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx