SEORANG ORANG

Hi there . .

Menjadi seorang orang , bukan semudah menjadi orang-orang ditepi batas sawah. Untuk jadi orang-orang ,kita cuma  pacakkan je sebatang kayu , sarungkan baju buruk , letak penutup dikepalanya , dan biarkan je ditepi batas bertahun-tahun . Lantak lah ! Hahaha namun ianya tetap berfungsi dan bakti kepada pesawah-pesawah , kan?

Tapi menjadi seorang orang , selain kena turut kata kehendak naluri  sendiri , seorang orang jugak kena menurut permintaan demi permintaan dari orang disekeliling hidupnya . Sama ada kenal atau tak , setiap orang yg disekeliling mesti punya permintaan masing-masing .

Ada sesetengah orang  dia paham  bahawa tak semua kehendaknya perlu dipenuhi , tapi ada juga yg malas nak paham kan kepahaman dirinya utk lebih memahami , so dia akan sebut lagi dan lagi dan lagi pada apa kemahuannya sampai dia hilang ingatan . Tu pun kalau lah hilang hahaha what the fish !

Pada dinda , hak orang , privacy orang ,siapa kita nak memaksa . Ye dok ??

Tapi ,jujur cakap , jatuh cinta bukan paksaan dan setiap orang layak utk bercinta  kalau cinta yg dihulurkan itu benar-benar ikhlas utknya .




Comments